ایران و روسیه شرکای استراتژیک هستند

اقتصاد ایران: دامغان- امام جمعه دیباج، ایران و روسیه را شرکای استراتژیک دانست و گفت: همکاری در راستای کاهش نفوذ غرب در منطقه از جمله ویژگی‌های تعاملات بین دو کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قریب بلوک در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه شهر دیباج به میزبانی مصلی این شهر ضمن اشاره به سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) بیان کرد: تأثیر حضور امام زمان (عج) در زندگی همگان می‌بایست وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تأثیر احساس حضور این است که انسان در واجبات کوتاهی نمی‌کند، از محرمات فاصله می‌گیرد تا باعث تاذی امام عصر (عج) نشود، افزود: منتظران کسانی هستند که در خدمت به همنوعان سبقت می‌گیرد.

امام جمعه دیباج با بیان اینکه احساس حضور در این است که انسان اهل صبر و استقامت مقاومت باشد، بیان کرد: انسان‌های منتظر وظایفی دارند که باید آن را انجام دهند.

قریب بلوک با اشاره به اختلاف افکنی در روابط ایران و روسیه گفت: ایران و روسیه می‌گذرد و همکاری مشترک در تأمین امنیت منطقه و مقابله با داعش، تبادلات فرهنگی و علمی در حوزه تبادل دانش، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و ترانزیت انرژی و کالا همکاری خوبی دارند.

وی با بیان اینکه همکاری در راستای کاهش نفوذ غرب در منطقه، پیمان‌های اقتصادی و سیاسی و بین المللی و حمایت‌های قاطع روسیه از انرژی هسته‌ای ایران از نقاط مهم مشترک بین دو کشور است، تاکید کرد: در هفته‌های گذشته مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار نظارت بیشتر بازرسان بر مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی گردید و در مصاحبه تلویزیونی با العربیه نیز خواستار شفافیت بیشتر از سوی ایران شد.

امام جمعه دیباج اضافه کرد: پر واضح است این فشارها بخاطر تغییر در دولت و مخصوصاً انتخاب آقای عراقچی در مسند وزارت خارجه است تا بتوانند همزمان با پایان یافتن دور زمانی توافقات برجامی، مجدداً ایران را در مسیر توافقات یکطرفه و بدون سرانجام سوق دهند.

قریب بلوک گفت: از تیم دیپلماسی دولت چهاردهم خواستاریم راه اشتباه گذشته را تکرار نکنند و فریب وعده‌های دروغین غربی‌ها را نخورند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ