پیروانی: چرا ساعت ۱۲ شب قانونِ خودتان را شکستید!

اقتصاد ایران: افشین پیروانی نسبت به تصمیمات فدراسیون و افزایش سقف بودجه باشگاه‌ها اعتراض کرد.

ورزش سه: افشین پیروانی که در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با سوالی در خصوص عملکرد رضا درویش در دو ماه اخیر مواجه شد. سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال ضمن حمایت از رضا درویش، اعتراض تندی نسبت به تصمیمات فدراسیون فوتبال داشت.

پیروانی گفت: عملکرد آقای درویش را در دو ماه مورد بررسی قرار بدهیم. آقای درویش نزدیک به سه سال است که اینجا هستند. آقای درویش در جشن روز هوادار هم اعلام کردند چهار قهرمانی برای تیم داشته است. ایشان مخالف و موافق دارند اما بدانید که به عنوان مدیرعامل در این قهرمانی‌ها سهمی داشته است. من نزدیک به ۴۰ مدیرعامل دیده‌ام و آن روز هم گفتم ایشان کسی بوده که زمان بازیگری خود من به عنوان یک هوادار کنار تیم بوده است. عقبه آقای درویش مشخص است و هنوز هم دو قهرمانی دیگر در پیش داریم؛ مسابقات آسیایی از امروز استارت می‌خورد و سوپرجام و لیگ امسال و آسیا در پیش است که با این تیم‌هایی که روبرویمان هستند، کار سخت است. در نهایت آقای درویش عملکرد خوبی داشته و من ممنونم. انتقادهایی هم می‌شود، چون محدویت‌هایی برایشان به وجود آوردند.

پیروانی با اشاره به افزایش سقف بودجه گفت: آقای درویش صحبت‌هایی کرد که باید بیشتر راجع به آن فکر کرد. چطور می‌شود چندین ساعت قبل از پایان نقل و انتقالات یک‌باره اعلام می‌کنند سقف افزایش یافته است؟ خواهشم این است اگر قرار است جلسه‌ای بگذارند، یکی دو کارشناس بهتر هم به جلسه ببرند. دو سال است قوانینی وضع کرده‌اند که وسط کار به مشکل خورده‌اند. برای خود مجموعه فدراسیون هم قشنگ نیست که بخواهد به یک‌باره قانون را لغو کند.

او ادامه داد: بحث دیگر این است که چطور چند ساعت مانده سقف را تغییر می‌دهند؟ چه کمکی به ما کرد؟ می‌گویند پاداش آسیایی اما از کجا معلوم است که ما یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار پاداش گیرمان می‌آید؟ چطور پیش‌بینی کرده‌اند که چهار نماینده فوتبال ایران می‌توانند این پاداش را بگیرند؟ چطور می‌شود از قبل یکی دو باشگاه می‌دانند و بازیکنان را در آب نمک می‌خوابانند و یک‌باره آن موقع شب سقف تغییر می‌کند؟ جذب بازیکن خارجی سخت است و من نمی‌دانم چطور می‌شود ۱۰ شب اعلام می‌کنند بروید بازیکن بگیرید؟

او ضمن تمجید از بازیکنان فعلی پرسپولیس عنوان کرد: تیم ما خیلی خوب است و بازیکنان خیلی خوبی داریم و مدعی اصلی قهرمانی هم پرسپولیس است. ما این شخصیت را داریم و چندین سال هم ثابت کرده‌ایم می‌توانیم قهرمان شویم. ما نمی‌خواهیم دل هوادار خالی شود، فقط می‌خواهیم ببینیم چرا قانون شکنی شد؟ بحث من این است که آدم همیشه بین خوب و خوب‌تر دنبال خوب‌تر است. اگر قانون خوبی گذاشتید، چرا برداشتید؟ اگر قانون ایراد داشت، چرا گذاشتید؟ شما می‌گویید سقف بودجه اما من دورادور در جریان بودم که معمولی‌ترین بازیکن آمد و گفت من سقف می‌خواهم. الان جلوی سقف گرفته شد؟ چطور ساعت ۱۲ شب دو تیم بازیکن به لیست اضافه کردند؟ معلوم است گزارش‌هایی به آنها داده شده بود. مگر می‌شود فرق بگذارید؟ ما بهترین تیم را داریم اما کاری کردند که مجموعه باشگاه و آقای درویش زیر فشار و هجمه قرار گرفتند که چرا بازیکن بهتری نگرفتید. خب قانون گذاشته بودند.

او با اشاره به تغییرات دستورالعمل‌های نقل و انتقالاتی در سال گذشته گفت: سال گذشته یک‌باره وسط کار خودشان قانون را شکستند و الان هم قانون گذاشتند و اینطور شد. این بحث مربوط مجموعه فدراسیون فوتبال است و بحث شخص نیست‌.

فدراسیون فوتبال جزو نهادهای بزرگ هر کشوری است و رئیس فدراسیون هر کشوری شخص شناخته‌شده‌ای است و شاید از نصف وزرا و ۹۰ درصد نماینده‌های مجلس یک کشور معروف‌تر باشد. در مجموع می‌خواهم بگویم قانونی که گذاشتید، ایران داشته است. اگر سال جدید می‌خواهید قانونی وضع کنید، حتما یکی دو کارشناس فوتبالی بیاورید نظر بدهند. همین امسال هم من می‌دانستم این اتفاق خواهد افتاد و خیلی از تیم‌ها ضرر ‌کردند. الان چرا تبعیض قائل شدند؟ چهار تیم چه فرقی با تیم‌های دیگر دارند که سقف بودجه تیم‌های دیگر را بالا نبردند؟ ۱۲ تیم دیگر حق دارند. من خودم الان ذی نفع هستم اما حق دارند، چون با این قانون به آنها ظلم شده است. این قانون کارشناسی نبوده است.

پیروانی در پاسخ به اینکه آیا پرسپولیس پس از این تغییرات بازیکن جدیدی جذب خواهد کرد، گفت: این از اختیارات سرمربی و مدیرعامل تیم است. من به عنوان یک هوادار و دلسوز در کنار تیم هستیم. باز هم می‌گویم اعلام سقف در آن موقع شب حرف و حدیث زیادی به وجود می‌آورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ