شاید مجبور شویم پرستار و پزشک بیاوریم

اقتصاد ایران: عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری، با اشاره به سرعت گرفتن مهاجرت کادر درمان، گفت: اگر وضعیت به همین روال ادامه یابد، در آینده‌ای نزدیک مجبوریم پرستار و پزشک بی تجربه وارد کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله چراغی، با تاکید بر اینکه اگر برای ماندگاری پزشکان و پرستاران در کشور چاره اندیشی نشده و قوانین اجرا نشود با مشکل جدی کمبود کادر درمان مواجه خواهیم شد، افزود: آمارهای اعلام شده در مورد مهاجرت کادر درمان از جمله پرستاران درست است و روزانه شاهد خروج نخبگان و پزشکان از کشور هستیم و اگر وضعیت مهاجرت به همین منوال پیش برود و به معیشت و ماندگاری آنها توجه نشود در آینده‌ای نزدیک مجبور به واردات پرستاران و پزشکان بی تجربه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دولت باید دغدغه‌های پرستاران را جدی بگیرد، گفت: به طور قطع دغدغه‌های این قشر را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی و پیگیری خواهیم کرد. البته در زمان رأی اعتماد وزرای پیشنهادی از ظفرقندی خواستار توجه ویژه به مشکلات مدافعان سلامت شدیم و در حال حاضر هم در مورد موضوع دو برابر شدن مهاجرت و مشکلات پرستاران به ایشان و دولت، هشدار جدی می‌دهیم.

چراغی یادآور شد: رئیس جمهور به مشکلات کادر درمان اشراف و تسلط کافی دارد و امیدواریم در مسیر رفع آنها گام بردارد و ما هم در مجلس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. البته مهم‌ترین راهکار جلوگیری از مهاجرت نخبگان از جمله پرستاران توجه ویژه به معیشت آنها است و همچنین ارتقای شاخص‌های کلان حوزه درمان و دانش و مهارت پرستاران نیز باید مدنظر قرار گیرد و رضایتمندی لازم را در کادر درمان ایجاد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ