حفظ وحدت در جامعه اولویت امروز کشور است

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه امروز جامعه و کشور ایران اسلامی به طریق اولی به وحدت نیازمند است، افزود: جامعه امروز ما به دو نوع وحدت اسلامی بین المللی و ملی نیازمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عابدی در نماز جمعه گناوه با اشاره به اشاره به سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) اظهار داشت: باید با رعایت تقوا، جامعه را آماده و مهیای حضور و ظهور حضرت امام زمان (عج) کنیم زیرا غیبت آن حضرت به معنای حاضر نبودن ایشان نیست و فرجی نیز که در انتظار آن هستیم به معنای ظهور، نه حضور ایشان است.

امام جمعه موقت گناوه افزود: به بیان اهل معرفت زمانی می‌توانیم خدمت ولی عصر (عج) برسیم که حضور و غیبت حضرت (عج) برای ما فرقی نکند و اینکه بدانیم همه گفتار، پندار، رفتار و کردار ما در محضر و منظر آن حضرت است.

وی ادامه داد: توجه به نظارت امام زمان (عج) بر رفتارهای ما اصلی ترین راهکار خودسازی و تزکیه نفس است، بنابراین احساس حضور آن حضرت ما به را به ظهور ایشان نزدیک می‌کند.

امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه در مبانی اسلامی و اندیشه متفکران انقلاب اسلامی پیرامون حضرت حجت (عج) در چهار بخش سخن گفته شده است افزود: موارد مهدوی مربوط به بینش و شناخت پیرامون امام (عج)،محبت و تعهد مهدوی مربوط به بعد گرایشی در ارتباط امام زمان (عج)،مناسک مهدوی مربوط به زیارت‌ها، ادعیه، اعمال عبادی و نمازها مربوط به حضرت و وظایف مهدوی که مربوط به اموراتی که مهدوی باوران و منتظران باید انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر امروز را از منظر مبانی قرآنی و روایی و بنگریم معلوم می‌شود که این روز عید امامت، ولایت، مهدویت و «غدیر دوم» و در امتداد غدیر نبوی است و اگر روز غدیر خم از منظر قرآن روز اکمال و اتمام محسوب می‌شود، روز نهم ربیع الاول نیز روز اتمام و اکمال امامت امامان دوازده گانه است.

حفظ وحدت در جامعه اولویت امروز کشور است

وی بیان کرد: این تحول نه در یک حالت رها شده و اتفاقی باشد بلکه با یک دید و جشن برجسته، امید افزا، حرکت آفرین، آینده نگر و همراه با پیوندی مقدس با امام حی و حاضر صورت می‌گیرد.

مشکلات ازدواج جوانان

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی حضرت خدیجه و پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: متأسفانه موانع و مشکلات زیادی در راه ازدواج جوانان است.

وی ادامه داد: سختگیری‌های برخی والدین وخانواده‌ها، عدم مشورت پذیری جوانان از بزرگان قوم و والدین و مشکلات اقتصادی و معیشتی از جمله مهمترین مشکلات بر سر راه ازدواج جوانان است که انتظار می‌رود مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش مضاعف داشته باشند.

حجت الاسلام عابدی با اشاره به ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت بیان کرد: وجود مبارک پیامبر اسلام (ص) بزرگترین عامل وحدت در همه ادوار اسلامی بوده است و امروز نیز می‌تواند باشد چون اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود بزرگوار با عاطفه و عشق توأم است و لذا ایشان مرکز و محور همه عواطف و عقاید مسلمانان است و همین محوریت یکی از موجبات انس دل‌های مسلمانان و نزدیکی فرق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه امروز جامعه و کشور ایران اسلامی به طریق اولی به وحدت نیازمند است، افزود: جامعه امروز ما به دو نوع وحدت اسلامی بین المللی و ملی و ناظر به آحاد ملت در کشور نیازمند است.

حفظ وحدت در جامعه اولویت امروز کشور است

امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه وحدت ملی دارای سه ضلع است، افزود: وحدت مردم با مردم، وحدت مسئولان با مسئولان و دیگری وحدت مردم و مسئولان سه ضلع وحدت ملی در جامعه امروز است.

وی ادامه داد: آنچه وحدت ملی را به شدت تهدید می‌کند دوقطبی است که منجر به نزاع و تفرقه در کشور می‌شود.

حجت الاسلام عابدی خاطرنشان کرد: دوقطبی شدن جامعه یکی از اصطلاحات رایج در دنیای سیاست است که به شکاف و اختلافات سیاسی اطلاق می‌شود و مواجه با این پدیده پیچیده نیازمند مهارت است که اولاً اختلاف و دوقطبی را به رسمیت بشناسیم و در مرحله بعد با حساسیت و هوشمندی دوقطبی‌ها را رصد و با دوقطبی‌های ایجابی مواجه کنیم.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی یک دوقطبی بین جریان انقلاب و استکبار وجود دارد، اضافه کرد: تفاله‌های بازمانده از دوران غلبه استکبار با انقلاب بسیار بد هستند ولی قاطبه ملت ایران اسلامی علاقمندان به نظام و انقلاب هستند و کسی که از این دوقطبی بین علاقمندان به نظام و انقلاب سود می‌برد تنها دشمنان هستند.

وی ادامه داد: این هفته که به نام هفته وحدت نامگذاری شده است باید همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی داشته و به این نظام مقدس علاقمند هستند با رصد و شناسایی دوقطبی‌های کاذب در جامعه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ