مسئولان استان و کشور مشکلات حوزه فرزندآوری را پیگیری کنند

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه موقت بندر دیر خواستار رفع مشکلات حوزه فرزندآوری شد و گفت: فرزندآوری با حرف زدن محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، اظهار داشت: مهدویت استمرار نبوت و وراثت پیامبران الهی است.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه وجود امام زمان (عج) ریشه در نبوت پیامبران الهی از آدم تا خاتم و بعد از آن ائمه اطهار علیهم السلام دارد، افزود: دعوت الهی پیامبران از انسان‌ها در هیچ زمانی متوقف نشده بلکه استمرار داشته و بشر به پیامبران الهی همواره احتیاج داشته و دارد.

سعیدی با بیان اینکه گفتمان مهدویت در این ایام باید بیشتر ترویج شود، تاکید کرد: سبک زندگی خود را به سمت و سوی زمینه سازی برای ظهور هدایت کنیم.

وی با اشاره به سالروز قتل عام فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا توسط رژیم کودک کش اسرائیل، خاطرنشان کرد: اکثر شهرک نشینان اسرائیلی نظامیانی هستند که علیه مردم مظلوم فلسطین قتل و کشتار راه می‌اندازند.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به اینکه منظور ما از نابودی اسرائیل، گروهک سفاک خون‌آشام صهیونیستی است نه مردم یهود، افزود: سازو کار نابودی این رژیم کودک کش از سوی جبهه مقاومت و ایران اسلامی ارائه شده اما سردمداران کشورهای غربی نمی‌خواهند ملت‌های مسلمان به آرامش برسند.

وی با گرامیداشت هفته وحدت، بیان داشت: خوشبختانه در کشور وحدت جاری است و با وجود دسیسه‌های مذهبی و قومیتی دشمنان، به برکت انقلاب و هوشیاری ملت مسلمان دشمن موفق نشده این وحدت را خدشه دار کند.

سعیدی یادآور شد: اگر در میان کشورهای اسلامی و جهان اسلام وحدت وجود داشت امروز شاهد کشتار مسلمانان در جای جای جهان بویژه فلسطین نبودیم.

وی ادامه داد: اگر مسلمانان خصوصاً سران کشورهای مسلمان هوشیاری به خرج دهند و علیه دشمنان به وحدت برسند، ریشه ظلم خشکانده می‌شود.

پاسداشت زبان فارسی

خطیب نمازجمعه بندر دیر درباره روز شعر و ادب فارسی، گفت: باید برای حفظ شعائر خصوصاً پاسداشت زبان فارسی تلاش شود و در نمایشگاه‌ها و جاهای دیگر نوشته‌های ارزشمند زبان فارسی بر سایر زبان‌ها غلبه داشته و پررنگ شود.

وی به اتهامات هسته‌ای و برخی مسائل دیگر بعضی کشورهای اروپایی و دیگران به ایران اشاره و ابراز کرد: این کشورها بدون اشاره به بدعهدی‌های خود در برجام و نهادهای بین المللی یک طرفه صحبت می‌کنند که با این اتهامات می‌خواهند دولتمردان ما را از مسیر خود در مسائل مختلف برگردانند تا تسلیم آنها شوند. مردم و مسئولان هوشیار هستند و نسبت به دفاع از ارزش‌های ملی محکم خواهند ایستاد.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به کشور عراق، گفت: این سفر در راستای گسترش و تحکیم روابط دو کشور است که نشان داده شود با تغییر دولت در کشور ما همچنان این ارتباط وجود دارد و نزدیکی دولت و ملت ایران با عراق ادامه دارد، چنانچه در دولت شهید رئیسی وجود داشت.

مشکلات حوزه فرزندآوری

وی به مسائل و مشکلات حوزه فرزندآوری اشاره و تصریح کرد: بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت با حرف انجام نمی‌شود. وقتی در بیمارستان‌ها و بهداشت و درمان ما اتفاقی نمی‌افتد و افراد برای یک زایمان مجبور هستند ده‌ها میلیون پرداخت کنند حمایت از فرزندآوری نیست.

سعیدی اضافه کرد: وقتی افراد برای درمان بیماری‌های ناباروری باید حداقل ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنند با گفتن اینکه بیمه هزینه آن را پرداخت می‌کند، فرزندآوری محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقتی در تأمین تغذیه نوزاد مانند شیر خشک مشکل وجود دارد و توفیقی حاصل نمی‌شود چه برسد به بسته‌های حمایتی دیگر مانند تسهیلات فرزندآوری که افراد باید در نوبت‌های طولانی معطل شوند چه انتظاری است که فرزندآوری محقق شود.

وی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی از سوی مسئولین انجام شده اما آنچه مطلوب است، اتفاق نیفتاده است. این مسائل ملی و کشوری است که اگر شنیده نشود در آینده پشیمانی برای همه اتفاق می‌افتد.

خطیب نمازجمعه دیر عنوان کرد: نکند کسی که برای فرزندآوری گامی برداشته مورد طعنه کسانی که این مسائل را قبول ندارند، قرار گیرد. مسئولین در سطوح مختلف استانی و ملی فکری به حال این مشکلات کنند.

نگرانی صیادان قانونمند از صید غیرمجاز

وی با اشاره به نگرانی صیادان قانونمند از صید غیرمجاز و بی رویه، گفت: کسی که برای کسب روزی به منابع و آبزیان که منبع تأمین منابع غذایی مردم در آینده است، ضرر بزند هم از لحاظ قانونی و هم شرعی مشکل دارد چون محیط زیست دریایی به خطر می‌افتد. بنابراین صیادان به صید و کسب درآمد از دریا به روش صحیح طبیعی برگردند.

وی در پایان کسب مقام سوم المپیاد جهانی را به مقام آوران ایرانی تبریک گفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ