مردم خوزستان انتظار انتصاب یک استاندار مقتدر و مردمی را دارند

اقتصاد ایران: اهواز - امام جمعه بندر امام خمینی گفت: مردم و فعالان استان از دولت خواستار انتصاب جوانان و مدیران بومی این استان در پست‌های مدیریتی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی (ره) با تبریک سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص)،حضرت امام صادق (ع) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: مسئله اول امروز جهان اسلام، وحدت بین مسلمانان است.

وی افزود: الحمدلله این وحدت به خوبی در حلقه مقاومت پیاده شده و امروز در جبهه مقاومت، اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر با اسرائیل و دشمنان اسلام مبارزه می‌کنند. چرا که امروز موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف محور وحدت جهان اسلام است.

امام جمعه بندر امام خمینی تصریح کرد: اگر این وحدت در سایر جوامع اسلامی و در سایر امور تحقق پیدا کند، دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند با آن مقابله کند و پیروزی اسلام قطعی خواهد بود. البته علما، نخبگان و امت‌های جهان اسلام باید هوشیار باشند و مواظب فتنه‌انگیزی دشمنان باشند.

عبادی در ادامه با اشاره به اقدام مغرضانه مسئولان برگزاری پارالمپیک و سلب مدال طلای صادق بیت‌سیاح از وی، بیان کرد: از حرکت پهلوان و قهرمان مکتبی و ولایی «صادق بیت‌سیاح» قهرمان ملی و خوزستانی کاروان پارالمپیک در وفاداری وی به مکتب تشیع، در به اهتزاز در آوردن پرچم حضرت ام‌البنین (س) قدردانی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: این ورزشکار ولایتمدار و نخبه خوزستانی با این حرکت ارزشمند برای همیشه نام خود را در تاریخ ورزش ایران اسلامی ماندگار کرد و پهلوان ملت ایران شد.

امام جمعه بندر امام خمینی در فراز دیگری از خطبه‌ها به روی کار آمدن دولت جدید و وعده‌های رئیس جمهور در استفاده از ظرفیت نیروهای بومی کاربلد و باتجربه اشاره و عنوان کرد: مردم خوزستان انتظار دارند که مسئولان این استان بومی باشند و افراد باسواد باتجربه و کاربلد در مدیریت این استان منصوب شوند.

وی ادامه داد: چرا که در این ۴۵ سال محرومیت‌های خوزستان به یک چالش بزرگ تبدیل شده و در اکثر اوقات دولت‌ها به درستی از ظرفیت استان استفاده نکردند و محرومیت‌ها بیشتر و بیشتر شده است.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: استاندار و معاونان استاندار در برخی از دولت‌های گذشته غیربومی بودند و بارها با بی‌توجهی به مشکلات مردم خوزستان باعث گلایه‌مندی بسیاری از مردم استان شده‌اند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی تأکید کرد: مردم و فعالان استان از دولت خواستار انتصاب جوانان و مدیران بومی این استان در پست‌های مدیریتی هستند و به ویژه انتظار دارند با انتصاب یک استاندار مقتدر، قوی، پای کار، مردمی، مطالبه‌گر و آشنا به مشکلات خوزستان کمی از مشکلات این استان کاهش پیدا کند.

عبادی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش استان خوزستان ضعف مدیریت است، گفت: خوزستان همه منابع مادی و نیروی انسانی را در دل خود جا داده و هر آنچه یک استان برای پیشرفت نیازمند است در خوزستان وجود دارد، اما آنچه استان خوزستان از آن رنج می‌برد ضعف مدیریت در استان و شهرستان‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه استان خوزستان به مدیرانی توانمند فارغ از مسائل جناحی نیاز دارد، افزود: البته حقیقتاً در دولت شهید حضرت آیت‌الله رئیسی برخی مدیران جوان و انقلابی خوبی در استان خوزستان به کار گرفته شدند و از ظرفیت آنان استفاده شد و عملکرد موفقی داشتند که انتظار می‌رود همچنان از ظرفیت آنها استفاده شود.

امام جمعه بندر امام خمینی تصریح کرد: مدیران شرکت‌های، صنعتی، نفتی و پتروشیمی که اکثراً پروازی هستند و استخدام غیر بومیان را در اولویت خود دارند همیشه باعث تنش‌هایی در استان شده و بارها شاهد عدم حضور این مدیران در مشکلات بزرگ استان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: حتی حساب‌های بانکی اکثر این شرکت‌ها در تهران است و هیچ وقت به صورت جدی و اساسی به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال استان نپرداخته و در اکثر اوقات از مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به مردم شانه خالی کرده‌اند.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: فاضلاب و آب شرب در بسیاری از شهرها و روستاها به یک معضل جدی تبدیل شده و همیشه این مشکل در خوزستان وجود داشته و مردم از نبود آب شرب سالم و بهداشتی و فاضلاب و آب گرفتگی معابر گلایه‌مند بوده‌اند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی به معضل بیکاری جوانان استان خوزستان نیز اشاره و عنوان کرد: بیکاری جوانان خوزستان در کنار چاه‌های نفت یکی از رنج آورترین مشکلات این استان نفت‌خیز است. همیشه با روی کار آمدن دولت‌ها به جوانان بومی قول استخدام داده می‌شود اما هیچ وقت این موضوع اجرایی نشده و اگر شده تعداد انگشت‌شماری بوده‌اند.

حجت الاسلام عبادی همچنین با انتقاد سهم ناچیز خوزستان در مدیریت کلان کشور، عنوان کرد: از ۱۹ وزارتخانه و تعداد زیادی سازمان و نهاد در دولت همیشه سهم خوزستانی‌ها در پست‌های کلان کشوری از وزارت گرفته تا معاونان و مدیران کل وزارتی ناچیز بوده و گاهی اصلاً سهمی در پست‌های وزارتی و معاونت‌ها ندارند.

وی افزود: انتظار داریم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و سیاسیون استان حق مردم را در مرکز بگیرند و مدیران خوزستانی در مدیریت کلان کشور منصوب شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ