سفر رئیس‌جمهور به عراق یک تصمیم مهم و راهبردی است

اقتصاد ایران: قزوین- امام‌جمعه محمودآباد گفت: سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عراق نشان‌دهنده یک تصمیم مهم و راهبردی در راستای چهارچوب کلی سیاست خارجی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با بیان اینکه در جامعه اسلامی احساس مسئولیت مسلمین به یکدیگر گسترش پیدا کند اظهار کرد: مسلمانان باید در جامعه اسلامی از حالت بی‌تفاوتی نسبت به یکدیگر خارج بشوند.

وی افزود: اینکه مسلمان‌ها باهم کاری نداشته باشند و هرکسی برای خود دنیای جداگانه‌ای باشد و کاری به کار مسلمان‌های دیگر نداشته باشد در اسلام پسندیده نیست و یکی از فصول زندگی رسول اکرم این بود که این فضای بی‌تفاوتی را به فضای محبت و همکاری و برادری و ایجاد یک مجموعهٔ همکار با یکدیگر تبدیل کند.

امام‌جمعه محمودآباد با بیان اینکه امروز در نظام خود نیز به این احساس مسئولیت احتیاج داریم، بیان کرد: یکی از کارهای بزرگ رسول اکرم (ص) گسترش احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر بود.

وی با اشاره به آمار جنایت اسراییل در غزه و شهادت بیش از ۱۶ هزار کودک و بیش از ۱۱ هزار زن بی‌گناه و همچنین آواره شدن ۲ میلیون نفر گفت: مگر می‌شود مسلمان نسبت به مظلومیت فلسطین و این حجم از جنایت توجه نکند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: اگر امروز پیامبر در میان ما بود قطعاً مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می‌خواند و همگان را به یاری مظلوم دعوت می‌کرد.

وی با اشاره سفر پزشکیان به عراق اظهار کرد: سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عراق نشان‌دهنده یک تصمیم مهم و راهبردی در راستای چهارچوب کلی سیاست خارجی ایران است.

امام‌جمعه محمودآباد ادامه داد: این سفر جلوه‌ای روشن از پایبندی ایران به «سیاست حسن هم‌جواری» است که بیانگر حرکت هوشمندانه در جهت تقویت روابط منطقه‌ای و تقویت همکاری با کشورهای همسایه و نشان‌دهنده آگاهی سیاسی مقامات ایرانی و درک صحیح آن‌ها از پویایی ژئوپلیتیک در منطقه است.

وی افزود: انتخاب عراق به‌عنوان اولین مقصد سفر رئیس‌جمهور جدید ایران، نشان می‌دهد که سیاست همسایگی ایران فقط یک شعار نیست بلکه یک راهبردی جامع باهدف ارتقای ثبات منطقه‌ای و رشد است.

حجت‌الاسلام موسوی تأکید کرد: شکی نیست که جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه، موضوع اصلی و دستور کار اولین سفر رسمی رئیس‌جمهور ایران به عراق خواهد بود.

وی گفت: برای ایران و عراق، مسئله فلسطین فقط یک مسئله سیاست منطقه‌ای نیست، بلکه یک اصل اساسی است که بر سیاست‌های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

امام‌جمعه محمودآباد یادآور شد: سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق درعین‌حال یک گام مهم باهدف تعمیق روابط دوجانبه و تعیین یک دستور کار جامع برای عصر جدیدی از همکاری در ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ