رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه اولویت دولت باشد

اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده وی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دولت چهاردهم باید موضوع اقتصاد و معیشت مردم و حل مشکلات گرانی و تورم در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: اتحادیه اروپا ادعا کرده که ایران از تعهدات خودش در برجام فاصله دارد، این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره با آژانس بین‌المللی اتمی همکاری دارد و به بازرسان آن اجازه داده که بر اساس ضوابط و پروتکل‌های آن آژانس بازرسی کند.

وی با بیان اینکه ایران در بازرسی آژانس بین‌المللی از برنامه‌های هسته‌ای ایران هیچگاه مانع نشده است خاطرنشان کرد: بارها بیان شده که ایران هیچگاه دنبال استفاده نظامی از انرژی اتمی نیست و تمام تلاش ایران در عرصه هسته‌ای، صلح‌آمیز است و فراتر از برجام ایران عمل کرده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اکنون آمریکا از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند گفت: آنان دنبال ارتقا سطح توان سلاح هسته‌ای هستند و به هیچ صورت با رژیم اشغالگر قدس که دارای کلاهک هسته‌ای است هیچ برخوردی نمی‌شود.

ایران هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نیست

صفایی‌بوشهری، ادامه داد: بارها از سوی مقام معظم رهبری و رؤسای جمهور بیان شده که ایران هیچگاه دنبال سلاح هسته‌ای نیست و همیشه برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فضا برای بازدید و بازرسی آماده است، این شما هستید که بر روی آژانس هسته‌ای فشار می‌آورید که اعلام نکند ایران به تعهداتش عمل می‌کند و خود شما به تعهدات عمل نمی‌کنید، مشکل خودتان هستید، و از آن طرف کشورها که در اختیار شما هستند و همچنین یک رژیم نامشروع مانند اشغالگر قدس اجاره فعالیت هسته‌ای می‌دهید و هیچگاه پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنید

وی بیان کرد: تمام دانشمندان هسته‌ای جهان بر این معنا اشراف دارند تمام سیاست‌مداران عدالت‌خواه جهان که تابع شما نیستند اذعان دارند شما هستید که مشکل مدیریت عدالت محور جهان محسوب می‌شوید، شما دنبال این هستید که دانش هسته‌ای و رشد علمی و فناوری در ایران متوقف شود، و ایران در عرصه دانش‌های نو پیدا محتاج شما و بر ایران سلطه داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: با هدایت‌های مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌های پیشرفت می‌کند، استقلال می‌یابد و در صدر دانش و فناوری جهان قرار می‌گیرد.

نظم آینده جهان از آن اسلام است

وی با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به طراحی مدیریت آینده جهان به دست مستکبران اظهار داشت: در مدیریت و طراحی جهان همیشه متفکران و آینده پژوهان و طراحی دنبال برنامه خاطی هستند که جهان را به‌گونه‌ای طراحی کنند که بر مرکز قدرت و ثروت تسلط داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مهمترین اندیشه استکبار جهان برای مدیریت جهان و سلطه را همواره در ۲ محور سیاست و اقتصاد دانست و بیان کرد: این دو موضوع بر پایه فرهنگ برای رسیدن به قدرت سیاسی و تسلط بر منابع ثروت طراحی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه بر اساس وعده الهی آینده جهان در اختیار عباد صالح با امامت حضرت مهدی موعود (عج) است گفت: نظم آینده جهان از آن اسلام با امامت مهدی آل محمد (ص) خواهد بود.

لزوم حل مشکلات گرانی و تورم

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم باید موضوع اقتصاد و معیشت مردم و حل مشکلات گرانی و تورم در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و با تلاش و کوشش بر اساس برنامه‌ریزی مردم همانگونه که زمان پیش می‌رود احساس بهبود وضعیت کنند.

صفایی بوشهری با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) اهمیت وحدت و انسجام در سطوح مختلف اجتماع را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: وحدت در همه سطوح جامعه از خانواده‌ها تا درون اجتماع سبب ایجاد قدرت و افزایش توان می‌شود ولی ایجاد اختلاف مشکلات جامعه را افزایش می‌دهد.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه یکی از طراحی‌های جهان استکبار ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی و بین مسلمانان است خاطرنشان کرد: اگر در کشور وحدت و انسجام نباشد اهداف دشمنان در ابعاد گوناگون محقق می‌شود و اتحاد جامعه باید در سایه ولایت و در راستای حفظ منافع دینی و ملی قرار داشته باشد.

مراعات سهم استخدامی جوانان در صنایع نفت

صفایی‌بوشهری، در ادامه با اشاره به حل مشکل ناترازی تولید و مصرف انرژی از جمله گاز اضافه کرد: در آستانه فصل سرما باید از هم اکنون حل مشکل ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور طراحی و برنامه‌ریزی شود.

وی تدوین برنامه جامع در عرصه تولید حداکثری گاز با استفاده از فناوری‌ها و مهندسی‌های نوین و مجاهدت در برداشت را مورد تأکید قرار داد و گفت: در همین راستا یک برنامه جامع صحیح مدیریت مصرف انرژی گاز تنظیم شود تا در فصل سرما دچار مشکل نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشگیری قبل از وقوع بحران را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: در عرصه کمبود گاز باید از هم اکنون در حوزه مهندسی، برداشت، ذخیره‌سازی طراحی و برنامه‌ریزی شود و کارهای فنی و دانش‌بنیان صورت بگیرد و از آن طرف مصرف بهینه گاز خانگی و صنعتی در دستور کار قرار گرفته شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر مراعات سهم استخدامی جوانان استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تلاش شود آزمون استخدامی جذب نیرو در داخل استان بوشهر برگزار شود و سهم استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی حداقل ۵۰ درصد مورد توجه قرار گرفته شود تا مردم و جوانان استان بوشهر از این صنایع بهره‌مند شوند و طبق پدافند غیرعامل هر صنایعی که از مردم آن منطقه استفاده کنند نشان از عقلانیت بالای مدیریتی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ