سرودهایی با موضوع ائمه(ع) تا سنت‌های بومی و فرهنگی ایرانی

اقتصاد ایران: دومین روز از تمرینِ گروه‌های حاضر در مرحله نهایی جشنواره ملی سرود فجر با تمرین گروه‌های حاضر در جشنواره در تالار رودکی برگزار شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین روز تمرین گروه‌های جشنواره ملی سرود فجر ظهر 22 شهریور 1403 در محل تالار رودکی و با حضور گروه‌های فینالیست شرکت کننده در جشنواره برگزار شد.

در این برنامه برای نخستین بار شرکت کنندگان بخش نهایی جشنواره سرود فجر با ارکستر زنده و کاملا حرفه‌ای به تمرین برای اجرا پرداختند. قرار است روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (23 تا 25 شهریور) اجرای صحنه‌ای گروه‌ها در مقابل داوران برگزار شود.

 

در تمرینات روز دومِ جشنواره، ابتدا گروه سرود زهراییون به رهبری علی اکبر فلاحی از استان خوزستان ، شهرستان کارون با چهارده نفر به اجرای سرودی  تحت عنوان تراب جاویدان درباره همبستگی اقوام و عشق به وطن و میهن پرداختند.

همچنین گروه سرود شهید فانی از شهرستان لارستان، استان فارس به سرپرستی محمدمهدی باقری سرودی شاد با عنوان نم نم بارون را تمرین و اجرا کردند.

هر یک از گروه‌های شرکت کننده چندین مرتبه براساس نیاز خود به تمرین با ارکستر پرداختند و محدودیتی از این لحاظ برای شرکت کنندگان وجود نداشت.

یکی دیگر از گروه‌ها آوای باران از استان گلستان، شهرستان گرگان به سرپرستی مهدی اسماعیل زاده بود که با بیست نفر از اعضایش اجرایی با عنوان ضامن آهو را برای جشنواره ملی سرود فجر آماده و تمرین کردند. گروه دیگر از استان کهکیلویه و بویراحمد بود که با عنوان پسران خورشید به سرپرستی پیمان جمشیدی کاری فولکلور از این استان را با عنوان شادیانه و براساس رسم و رسومات آیینی و محلی ازدواج و فرهنگ خانواده اجرا کردند.

همچنین گروه دیگر از لارستان با عنوان طاها به سرپرستی احسان تابنده به همراه پانزده نفر از اعضایش اجرایی در ستایش خداوند را روی صحنه برده و تمرین کردند. گروه سرود آفاق از استان گلستان نیز به سرپرستی فرهمند بهاردوست اجرایی وطن پرستانه با عنوان شکوه وطن درباره ایران را برای اجرا آماده کرد.

در نهایت گروه‌های دیگر با عنوان‌های مصباح الهدی از لارستان به سرپرستی یزدان پناه سرودی درباره حضرت علی(ع)، گروه آوای رضوان به سرپرستی امامی، گروه همسرایان به سرپرستی تنهانژاد، گروه قلب‌های بی قرار از ساوجبلاغ به سرپرستی حسین شهبازی و گروه آرشه نیز به تمرینات خود با سرودهای آماهده شده پرداختند.

اختتامیه این جشنواره همراه با اهدای جوایز به گروه‌های برتر، قدردانی از چهره ماندگار سرود و برنامه‌های ویژه اواسط هفته آینده با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ