بورل: دنبال محدودیت‌های جدید علیه بخش هوانوردی ایران هستیم

اقتصاد ایران: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که این اتحادیه به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید علیه بخش هوانوردی ایران است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران گفت که این اتحادیه به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید علیه بخش هوانوردی ایران است.

وی با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت که اتحادیه اروپا درباره انتقال موشک‌های بالیستیک به روسیه هشدار داده بود و به سرعت به اقدام ایران پاسخ خواهد داد. بورل اضافه کرد: پاسخ اتحادیه اروپا تحریم‌‌هایی علیه افراد و نهادهای دخیل در برنامه موشکی و پهپادی ایران را شامل خواهد شد.

پیش از این دولت انگلیس هم اعلام کرده بود قصد دارد خدمات هوایی خود به ایران را متوقف کند. فرانسه، انگلیس و آلمان با متهم کردن ایران به ارسال موشک برای روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین اعلام کردند قصد دارند تحریم‌های جدیدی علیه تهران وضع کنند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران و روسیه هر دو ادعاهای کشورهای غربی را تکذیب کرده‌اند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود که جمهوری اسلامی ضمن مخالفت با جنگ از راهکار سیاسی برای حل‌وفصل اختلافات روسیه و اوکراین حمایت می‌کند.

کشورهای غربی در ماه‌های گذشته بارها تلاش کرده‌اند با فضاسازی‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران را به یکی از طرف‌های شریک در جنگ اوکراین تبدیل کنند.

ادعاهای کشورهای غربی در حالی مطرح می‌شود که این کشورها از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال 2022 اصلی‌ترین تأمین‌کننده سلاح برای اوکراین بوده‌اند و در مقاطعی اجازه استفاده از این تسلیحات برای حمله به خاک روسیه را نیز صادر کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ