بررسی وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا

اقتصاد ایران: در هفته‌ای که گذشت اونس جهانی طلا با سیر صعودی پیش آمد. نوسانات افزایشی قیمت جهانی طلا سبب شد که هر اونس طلا که در ابتدای هفته ٢۴٩٧ دلار بود، در حال آخرین عدد ٢۵۶۶ دلاری را ثبت کند.

ایسنا: بررسی روند یک هفته‌ اخیر بازار سکه و طلای داخلی نشان می‌دهد که همپای صعود قیمت طلا در بازارهای جهانی، بهای سکه و طلا در داخل نیز در یک هفته اخیر اندکی روندی صعودی داشته است.

در هفته‌ای که گذشت اونس جهانی طلا با سیر صعودی پیش آمد. نوسانات افزایشی قیمت جهانی طلا سبب شد که هر اونس طلا که در ابتدای هفته ٢۴٩٧ دلار بود، در حال آخرین عدد ٢۵۶۶ دلاری را ثبت کند.

علاوه بر رشد ۶٩ دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی، نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل نیز سبب شد که بهای سکه و طلا در بازارهای داخلی نیز افزایشی رقم بخورد.

بررسی قیمت‌ سکه و طلا در آخرین معاملات بازار این هفته در روز پنجشنبه و مقایسه آن نسبت به ابتدای هفته نشان می‌دهد که هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۵۵٠ هزار تومان افزایش از ۴٣ میلیون و ١۵٠ هزار تومان در ابتدای هفته به ۴٣ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان در آخرین معاملات پایانی هفته رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز با ٣٠٠ هزار تومان افزایش قیمت، ٣٨ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

نیم سکه و ربع سکه هر یک در این هفته، ٢٠٠ هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به قیمت‌های خود در ابتدای هفته تجربه کرده و به‌ترتیب در آخرین معاملات پایانی هفته، ٢٣ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان (نیم سکه) و ١۵ و ۶٠٠ هزار تومان (ربع سکه) معامله شدند. 

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی اما بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته، همچنان هفت میلیون و ١۵٠ هزار تومان قیمت دارد.

هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار)  با ٢٩۴ هزار تومان افزایش قیمت به ١۵ میلیون و ٨٩۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ۶٧ هزار و ٩٠٠ تومان افزایش قیمت نسبت به بهای طلا در ابتدای هفته، سه میلیون تومان ۶۶٩ هزار و ٢٠٠ تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

مرجع تمامی قیمت‌ها، اتحادیه طلا و جواهر تهران است. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ