با نزدیک‌شدن زمستان باید اوکراین را با سلاح‌های لازم تسلیح کنیم

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه انگلیس از لزوم تسلیح اوکراین با سلاح‌های مورد نیاز پیش از فرارسیدن سرمای زمستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «دیوید لامی» وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی اعلام کرد: باید با نزدیک‌شدن زمستان، اوکراین را با سلاح‌هایی که برای پیروزی بر روسیه به آن‌ها نیاز دارد تسلیح کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: ماه‌های پیش‌رو در یاری کی‌یف برای تحقق پیروزی تعیین‌کننده خواهد بود.

لامی با تکرار ادعای واهی کشورهای غربی در خصوص ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه مدعی شد: روسیه با هم‌پیمان خود ایران از طریق دریافت محموله موشک‌های بالستیک در حال تشدید تنش است.

گفتنی است در روزهای گذشته برخی کشورهای غربی ادعاهایی واهی را در خصوص ارسال موشک بالستیک از تهران به مسکو و مداخله ایران در جنگ اوکراین را مطرح کرده‌اند؛ موضوعی که قویاً از سوی مقامات کشورمان تکذیب شده است.

در همین راستا ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: همانگونه که بارها تاکید گردید، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است. رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین همچنان ثابت و بدون تغییر باقی مانده و تکرار ادعای ارسال موشک‌های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد و کاملاً بی‌اساس است.

روز گذشته نیز به دنبال تداوم اظهارات غیرسازنده برخی طرف‌های اروپایی متعاقب بیانیه نامتعارف وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان همسو با آمریکا به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین و وضع برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، رؤسای نمایندگی‌های انگلیس، فرانسه، هلند و آلمان در تهران از سوی مدیرکل غرب اروپا به صورت جداگانه به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شدند.

در این نشست احضار، مدیرکل غرب اروپا ضمن محکومیت شدید فضاسازی، بیانات و اقدامات مخرب اخیر برخی طرف‌های غربی اظهار داشت: اصرار بر اتخاذ اینگونه مواضع و اقدامات در راستای تداوم سیاست خصمانه غرب علیه مردم ایران ارزیابی شده که البته با پاسخ مناسب جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ