بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد افتتاح شد

اقتصاد ایران: بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد از پنجشنبه ۲۲ شهریور با حضور جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد و تا یکشنبه اول مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد از روز گذشته پنجشنبه ۲۲ شهریور فعالیت خود را با حضور وزیر فرهنگ، وزیر گردشگری و میراث، وزیر ورزش و جوانان، وزیر آموزش و پرورش، استاندار بغداد، معاون وزیر بازرگانی و جمع کثیری از فرهیختگان با شعار «عراق می‌خواند» آغاز کرد.

احمد فکاک البدرانی، وزیر فرهنگ عراق در افتتاحیه این رویداد گفت: در این نمایشگاه به نمایندگی از محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق حضور یافته است.

همچنین احمد المبرقع، وزیر ورزش و جوانان عراق نیز گفت: این نمایشگاه نقش به‌سزایی در افزایش سرانه مطالعه کشور عراق دارد.

ستار الجابری معاون وزارت بازرگانی عراق نیز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب تنها برای نمایش کتاب و نشریات نیست، بلکه بستری است برای ارتباط بین نویسندگان و خوانندگان، بین اندیشه و خلاقیت و بین فرهنگ ملی و فرهنگ انسانی. همچنین این نمایشگاه برای تقویت پیوندهای فرهنگی بین عراق و سایر کشورها و تبادل افکار و تجربیاتی که به ساختن نسل جدیدی از خوانندگان و متفکران کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی به نقش فرهنگ در توسعه جامعه و اقتصاد آن آگاهی کامل دارد و با جدیت در تلاش است تا امکانات لازم را برای حمایت از صنایع فرهنگی و پدیدآورندگان در عرصه قلم و نشر فراهم کند، ادامه داد: ادامه تقویت و حمایت از این مسیر باید به گونه‌ای باشد که به رنسانس فرهنگی در عراق بی‌انجامد.

عبدالوهاب الراضی، رئیس نمایشگاه کتاب بغداد نیز در این مراسم گفت: بغداد چراغ علم خواهد ماند، همانطور که مهد تمدن گذشته بوده است.

رئیس اتحادیه ناشران عراق افزود: ۶۰۰ ناشر از ۲۱ کشور از کشورهای عربی و دیگر کشورهای خارجی و با حضور نویسندگان و اندیشمندان مختلف در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد مشارکت کرده‌اند. همچنین نویسندگان و اندیشمندان عراق و جهان عرب و سایر کشورها در برگزاری سمینارهای صبحگاهی و عصرگاهی مشارکت خواهند کرد و در کنار آن نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمایشنامه‌خوانی نیز برگزار خواهد شد.

عبدالوهاب الراضی ادامه داد: طرح‌ها و برنامه‌های میدانی در دست اجرا داریم تا بتوانیم بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب را به نمادی از تاریخ عراق تبدیل کنیم. ضمن آنکه این نمایشگاه در بیست و چهار دوره قبل نیز علیرغم حوادث گوناگون نظیر جنگ و تحریم‌های بین‌المللی، محاصره و تروریسم و دیگر بحران‌ها برگزار شده و اراده روشنفکران عراقی هیچ وقت تحت الشعاع اینگونه مسائل قرار نگرفته زیرا این اراده قوی‌تر از خطرهایی است که با آن روبه‌رو هستند.

همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران در چهارمین حضور خود در این نمایشگاه با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه ۱۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دین اسلام، ادبیات بزرگسال، ادبیات کودک و نوجوان، کتاب‌های حوزوی و دانشگاهی، آموزش زبان فارسی، ایران‌شناسی، دفاع مقدس و محور مقاومت، کتاب‌های ویژه با موضوع شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بخش ویژه قرآن کریم می‌پردازد. ۲۳ ناشر و مؤسسه فرهنگی ایرانی نیز در این نمایشگاه کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند. همچنین تفاهمنامه همکاری بین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد نیز در این دوره به امضا می‌رسد.

این نمایشگاه تا یکشنبه اول مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در حال برگزاری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ