مشکلات معیشتی رزمندگان دشتستان رفع شود

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه موقت برازجان گفت: مسئولان باید رفع مشکلات رزمندگان را در اولویت کاری خود قرار دهند چرا که زیبنده نیست هنوز مشکلات برخی رزمندگان لاینحل باقی بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوذر شاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر برازجان با اشاره به نهم ذی سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت‌های امام حسن عسکری (ع) مراقبت از فرزندش مهدی و زمینه سازی برای غیبت ایشان بود.

امام جمعه موقت برازجان با اشاره به سالروز پیوند آسمانی حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها و حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) به برخی ویژگی‌های حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و ادامه داد: بصیرت نافذ تعمیق اندیشه بلند و فکر عمیق و بصیرت نافذ در انتخاب همسر اولین ویژگی این بانوی بزرگ اسلام است.

وی گفت: دومین ویژگی این بانوی با کرامت این است که یکی از برترین بانوان دوعالم محسوب می‌شود کما اینکه پیامبر (ص) فرمودند: خیر نساء العالمین مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه هستند.

وی اضافه کرد: ویژگی دیگر اینکه برترین زنان پیامبر (ص) است امام صادق (ع) فرمودند: از میان ۱۵ همسر پیامبر (ص) خدیجه (س) با فضیلت ترین آنها است.

امام جمعه موقت برازجان بیان کرد: فضیلت دیگر حضرت خدیجه (س) این است که یکی از برترین مصادیق این آیه شریفه قرآن در زمینه‌ام المومنین بودن وام الائمه که این سعادت نصیب حضرت خدیجه شده که ۱۱ امام از نسل او باشند.

وی تصریح کرد: فضیلت پنجم این بانوی با کرامت سخاوتمندی و انفاق بی بدیل بود و ثروتش آنقدر زیاد بود که ثروتمندان قریش چون ابوجهل و عقبه بن ابی معیط در برابر او ناچیز بودند و پس از ازدواج با پیامبر ص تمام این ثروت‌ها را در اختیار اسلام قرار داد.

حجت‌الاسلام شاد بیان کرد: حضرت خدیجه (س) صبر و شکیبایی در برابر سرزنش‌های بستگان و تحمل فشارهای مشرکان مکه و محاصره در شعب ابی طالب و بالاخره حامی رسالت محب امامت بود.

لزوم تقویت همدلی مسلمانان

وی با تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت گفت: هفته وحدت فرصتی مغتنم برای ایجاد همدلی وهم گرایی مسلمانان و انسجام و معاضدت روزافزون علیه دشمنان اسلام وقران در رأس استکبار جهانی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی جهت دفاع از آرمان فلسطین و احقاق حقوق از دست رفته مردم مظلوم فلسطین است.

وی با اشاره ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار گفت: سالروز درگذشت شهریار روز ملی شعر و ادب پارسی نامیده شده است و امام خامنه ای در ملاقات اعضا و مهمانان کنگره‌ی یکصدمین سالگرد میلاد شهریار در سال ۱۳۸۵، شهریار را با اتّکاء به أدلّه و إقامه‌ی براهین متقن علمی، «حکیم» خواندند.

حجت الاسلام شاد با اشاره به پیش رو بودن هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ضرورت تکریم رزمندگان، اظهار داشت: رزمندگانی که در شرایط نیاز کشور با تمام وجود به میدان آمدند و برای دفاع از آب و خاک همت کردند و دست رد به سینه دشمنان بعثی و هم پیمانان آن زدند و باعث سرافرازی ملت ایران شدند و حماسه عظیم دفاع مقدس را خلق کردند این رزمندگان امروز نباید در تأمین نیازهای اولیه و معیشتی خود دچار مشکل باشند لذا مسئولان باید رفع مشکلات رزمندگان را در اولویت کاری خود قرار بدهند چراکه زیبنده نیست هنوز مشکلات برخی رزمندگان لاینحل باقی بماند.

خطیب نماز جمعه برازجان، افزود: در آموزه‌های دینی ما عنوان شده که در فراز و نشیب‌های روزگار جوهره انسان‌ها خود را نشان می‌دهد و این روایت قابل تعمیم است و می‌توان گفت: در گذرگاه زمان و آمد و شد ایام، ماهیت ملت‌ها و دولت‌ها آشکار می‌شود و سالیان دفاع مقدس معرف رزمندگان و هویت مردم ماست و رزمندگان ما در این نبرد هشت ساله، هویت ملت ایران را به دنیا مخابره کردند.

حجت الاسلام شاد، ابراز داشت: این سنت الهی ماهیت نفاق و انحطاط دشمن بعثی و هم پیمانان آن را افشا و رسوا کرد و گذر زمان به ما نشان داد که صدامیان و دنیاپرستان رو به زوال و نابودی می‌روند و پیروزی از آن بندگان پاک و صالح خداست لذا در شرایط کنونی که در جبهه جنگ اقتصادی هستیم باید بدانیم که این دوران فشار حداکثری هم یک آزمایش است که با هوشیاری و استقامت مصادره به مطلوب امت حزب الله خواهد شد.

وی تصریح کرد: خیلی اهمیت دارد که بدانیم اگر امروز ما به حال رزمندگان، شهدا دفاع مقدس غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم که‌ای کاش ما در آن شرایط بودیم و با مجاهدان همراه و همسنگر می‌شدیم، آگاه باشیم که ما الان هم در موقعیتی از جهاد با دشمن قرار گرفته‌ایم که اگر خوب عمل کنیم همان اجر مجاهدان و شهدا را دارد و آیندگان در مورد عملکرد ما به قضاوت خواهند نشست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ