سیاست همسایگی ایران یک راهبردجامع باهدف ارتقای ثبات منطقه‌ای است

اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: سیاست همسایگی ایران فقط یک شعار نیست بلکه یک راهبردی جامع با هدف ارتقای ثبات منطقه‌ای، رشد اقتصادی و همکاری امنیتی است.

به گزاشر خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه شهر سلطانیه با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران اسلامی به عراق و با بیان اینکه سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به عراق که در واقع سفر پیش بینی شده شهید جمهور آیت الله رئیسی است؛ نشان دهنده یک تصمیم مهم و راهبردی در راستای چهارچوب کلی سیاست خارجی ایران است، افزود: این سفر جلوه‌ای روشن از پایبندی ایران به «سیاست حسن همجواری» و تقویت روابط با همسایگان است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه انتخاب عراق به‌عنوان اولین مقصد سفر رئیس ‌جمهور جدید ایران، نشان می‌دهد که سیاست همسایگی ایران فقط یک شعار نیست بلکه یک راهبردی جامع با هدف ارتقای ثبات منطقه‌ای، رشد اقتصادی و همکاری امنیتی است، گفت: سفر رئیس جمهور به عراق از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی موجب تقویت روابط دو جانبه خواهد شد.

خطیب جمعه سلطانیه در ادامه با بیان اینکه دادستان کل ایالات متحده ادعا کرده ایران تلاش می کند بر روند و نتایج انتخابات آمریکا اثر بگذارد و با بیان اینکه برای ایران هیچ فرقی نمی کند چه کسی در آمریکا رئیس جمهور شود چرا که اگر هریس انتخاب شود، به نوعی ادامه همین دولت فعلیِ دموکرات است و اگر ترامپ انتخاب شود در دوران ریاست جمهوری ترامپ، ابهت او و آمریکا با حمله مستقیم ایران به عین الاسد شکسته شد و با انتخاب مجدد ترامپ افول آمریکا سرعت بیشتری خواهد گرفت، گفت: زمانی بعضی ها برای تغییر و حتی سرنگونی جمهوری اسلامی به آمریکا امیدوار بودند اما اکنون آمریکا نگران و مدعی دخالت ایران در انتخابات آمریکاست!.

وی به مناظرات دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و با بیان اینکه در مناظره چند روز پیش هریس و ترامپ هر دو اذعان می کردند که اگر رقیب رأی بیاورد، ایران قویتر و امریکا و اسرائیل نابود خواهد شد، گفت: یک نقطه اشتراک نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت و وفاداری به اسراییل است و این نشانه جنایتکار بودن آنهاست.

حسینی نسب با گرامیداشت سالروز ولادت نبی مکرم اسلام به روایت اهل سنت گفت: یکی از اشتراکات مسلمانان، اعتقاد به نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است و بزرگ‌ترین مایه وحدت مسلمانان عالم وجود نورانی حضرت پیامبر است و ما باید پیامبر اکرم (ص) را به دنیا بشناسانیم چون پیامبر الگوی حسنه است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به سیره پیامبر اکرم (ص)، رواج خوش بینی و پرهیز از بدبینی در جامعه با ایجاد فضای اسلامی در جامعه، ترویج عملی روحیه کار و تلاش و ایجاد گسترش احساس مسئولیت مسلمین نسبت به یکدیگر از جمله روش و سیره عملی پیامبر عنوان کرد و گفت: غزه با ۴۱ هزار شهید که ۱۱ هزار دانش آموز هستند، درد مشترک امت پیامبر است.

حسینی نسب جشن عاطفه ها و کمک های مردم نیکوکار به تامین لوازم تحصیلی دانش آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی را نمونه دیگری از احساس مسئولیت مسلمانان به همدیگر دانست و با بیان اینکه با دستان سخاوتمند نیکوکاران لوازم تحصیلی دانش آموزان تامین می شود، گفت: دستگیری از نیازمندان درس عملی پیامبر به مسلمانان است.

وی با گرامیداشت سالروز امامت و ولایت حضرت مهدی موعود امام زمان (عج) و با بیان اینکه ۱۱۹۱ سال از عمر مبارک و ۱۱۸۶ سال از دوران امامت امام زمان (عج) سپری شده، گفت: نهم ربیع الاول سالروز امامت و ولایت امام زمان (عج) مثل عید غدیر است. نهم ربیع الاول هم وارث همه عیدهای گذشته و هم آخرین عید جبهه حق تا عید زیبای ظهور است.

حسینی نسب با تبیین ویژگی های حکومت مهدوی گفت: در حکومت مهدوی، اسلام دین همه جهان، قرآن قانون اساسی کل دنیا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، حاکم و رهبر کل جهان خواهد بود و در کل دنیا یک حکومت خواهد بود و همه مرزها برداشته شده و همه سازمان‌های بین‌المللی بی‌خاصیت از بین خواهد رفت و عدالتی که هدف بعثت انبیا بود در سراسر دنیا برپا خواهد شد و همه انسان‌ها از لحاظ زندگی اقتصادی بی‌نیاز می‌شوند و همگان در رفاه به سر می‌برند و همه موجودات آسمان و زمین از حکومت امام زمان (عج) راضی خواهند بود و حاکم محبوب القلوب در تمام دنیا امام زمان (عج) خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ