دولت برای حذف واسطه‌ها و بازار محصولات کشاورزی چاره‌اندیشی کند

اقتصاد ایران: بندرعباس - امام جمعه موقت توکهور و هشتبندی گفت: یکی از چالش های بزرگ کشاورزان منطقه فروش محصولات کشاورزی است از این رو دولت برای حذف واسطه‌ها و بازار محصولات کشاورزی چاره اندیشی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مفید سهرابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه توکهور و هشتبندی ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر (ص) اظهار کرد: دشمن قصد دارد با طرح مباحث اختلاف برانگیز وحدت و امنیت ملی کشور را از بین ببرد از این رو همگان باید هوشیار باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی از دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاوّل به عنوان هفته‌ی وحدت نامگذاری شده است، افزود: اعتقاد به وحدت و گرامیداشت هفته وحدت صرفاً حرکتی سیاسی و تاکتیکی نیست بلکه ایمان و باور قلبی ما بر برادری استوار شده است و همواره برای آن تلاش می‌کنیم.

امام جمعه موقت توکهور و هشتبندی با اشاره به ترس استکبار جهانی از اتحاد پیروان مذاهب اسلامی، گفت: دشمن با ورود به جبهه فرهنگی در حال ضربه زدن به انقلاب، سرمایه‌های انسانی و معنوی و ارزش‌های نظام است.

اشتراکات مذاهب در هفته وحدت برجسته شود

وی هدف از هفته وحدت را تکیه بر اشتراکات مذاهب اسلامی دانست و با تاکید بر لزوم برجسته‌سازی اشتراکات بیان کرد: باید تلاش شود تا دیوارهای ساخته‌ی دست دشمنان اسلام میان ملت‌های مسلمان برداشته شده و همه به دور از عناد و کینه‌توزی دل به معارف ناب اسلامی بسپارند.

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار، گفت: شهریار خدمات شایانی به شعر و ادب این سرزمین انجام داده است و در طول حیات خود نیز همواره با سروده‌های خود از انقلاب و نظام اسلامی حمایت کرده است.

کشاورزان توکهور و هشتبندی گلایه مند هستند

امام جمعه موقت توکهور و هشتبندی در ادامه با اشاره به مشکلات کشاورزان منطقه، اظهار کرد: کشاورزان توکهور و هشتبندی از مسؤولان انتظار دارند که وضعیت بازار محصولات کشاورزی را تعیین تکلیف کنند چرا که در شرایط موجود بیشترین بهره از دست رنج یک‌ساله کشاورزان نصیب دلال‌ها و واسطه‌ها می‌شود و و کشاورزان از این وضع راضی نیستند.

وی ادامه داد: چالش‌های فروش محصولات کشاورزی دغدغه همه ساله کشاورزان در فصل برداشت بوده است و مردم از تکرار چنین وضعیتی گلایه‌مند هستند از این از دولت می‌خواهیم چاره اندیشی در این حوزه را در دستور کار خود قرار دهد.

محصولات کشاورزی توکهور و هشتبندی قابلیت صادرات را دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی با بیان اینکه دولت باید در بازار محصولات کشاورزی به عنوان یک تنظیم‌گر، عرضه و تقاضا را تنظیم کند، افزود: تأمین نیاز بازارهای داخلی یک اولویت است اما این انتظار وجود دارد که برای صادرات محصولات کشاورزی نیز تسهیل‌گری شود چرا که اگر علاج واقعه قبل از وقوع انجام نشود دست‌رنج کشاورزان به هدر خواهد رفت و نصیب اغیار خواهد شد.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی منطقه قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را دارند، گفت: هنوز برخی از محصولات کشاورزی توکهور و هشتبندی وارد بازار نشده‌اند از این رو باید از هم اکنون به فکر فروش محصولات کشاورزی بود تا مصائب فصل برداشت در سال‌های گذشته تکرار نشوند و دوباره شاهد افت شدید قیمت در حدی که حتی برداشت محصولات کفاف هزینه‌های کارگران را ندهد نباشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ