سفارت انگلیس از حدود مشخص‌شده در کنوانسیون وین تجاوز کرده است

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به بیانیه سرویس امنیتی فدرال روسیه در خصوص اقدامات دیپلمات‌های انگلیسی، اعلام کرد که سفارت انگلیس از حدود مشخص‌شده در کنوانسیون وین تجاوز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به بیانیه اخیر سرویس امنیتی فدرال این کشور در خصوص اقدامات دیپلمات‌های انگلیسی در خاک روسیه واکنس نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک در این رابطه تاکید کرد: سفارت انگلیس از حدودی که کنوانسیون وین مشخص نموده، تجاوز کرده است.

زاخارووا در ادامه تصریح کرد که وزارت امور خارجه روسیه به صورت کامل ارزیابی‌های سرویس امنیتی فدرال روسیه را پیرامون فعالیت دیپلمات‌های بریتانیایی که با هدف آسیب‌زدن به ملت روسیه انجام می‌شده، تایید می‌کند.

گفتنی است کمی پیش‌تر سرویس امنیتی فدرال روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به اسنادی دست یافته که از هماهنگی لندن برای تشدید وضعیت نظامی و سیاسی بین‌المللی علیه مسکو حکایت دارد.

سرویس امنیتی فدرال روسیه بیان کرد که حقایق کشف شده، نشانگر دلایلی است که بر اساس آن مشخص می‌شود دیپلمات‌های انگلیسی فرستاده‌شده از سوی اداره اروپای شرقی و آسیای میانه وزارت امور خارجه بریتانیا به مسکو، تهدیدی برای امنیت روسیه شمرده می‌شوند.

سرویس امنیتی فدرال روسیه تاکید کرد که بر اساس این دلایل اعتبارنامه ۶ تَن از کارکنان رسمی اداره سیاسی سفارت انگلیس در روسیه را لغو می‌کند؛ زیرا از طریق رفتارهای آنان مشخص شده است که این ۶ دیپلمات در حال جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی برای کشور متبوع خود هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ