پیامبر(ص) عامل وحدت و بارش رحمت الهی میان مسلمانان است

اقتصاد ایران: سنندج-روحانی اهل سنت کردستان گفت: پیامبر(ص) عامل وحدت و بارش رحمت الهی میان مسلمانان است و میلاد ایشان در ماه مولود، جایگاه و کرامت این ماه را میان کردستانی‌ها دوچندان کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: هر کدام از ماه‌های قمری در میان مسلمانان جایگاهی دارد، به عنوان مثال محرم با عشق مردمان ایران اسلامی به اباعبدالله الحسین، صفر با اربعین بی‌نظیرش، رجب ماهی برای تزکیه نفس، رمضان ماه ضیافت الهی و ربیع‌الاول ماه میلاد رسول خدا و پیامبر صلح و مهربانی است که هر کدام جلوه‌هایی از معنویت را به تصویر می‌کشند.

اکنون که ماه ربیع‌الاول یا ماه مولود فرا رسیده جشن‌های مختلفی در کردستان در حال برگزاری است جشن‌هایی که کردها در قالب مولودی خوانی و دف نوازی و نعمت رسول مکرم اسلام در مساجد و منازل برگزار می‌کنند.

مردمان این استان با داشتن دو مذهب شیعه و سنی در کنار هم وحدت و انسجام و همدلی را که از دستاوردهای خاتم الانبیا است به نمایش می‌گذارند و در کنار هم جشن‌های وحدت‌آفرین را برگزار می‌کنند.

امروز بر همگان آشکار است که پیامبر اسلام نماد رحمت و منادی وحدت هستند چرا که میان مسلمانان عقد اخوت جاری کرد.

ربیع‌الاول ماه تابش سعادت و ولادت نور بر جامعه بشریت

عضو شورای افتای کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ماه ربیع‌الاول ماه ولادت و میلاد حضرت رسول اکرم و ماه سعادت و ولادت نور بر جامعه بشریت است.

وی افزود: بنا به فرموده خداوند، پیامبر را برای رحمت جهانیان فرستاد پیامبری از جنس خودمان که عزیز و محبوب او و همگان است.

عضو شورای افتاء کردستان تصریح کرد: این پیامبر رحیم برای امت خود تمام تلاشش بر این بوده که همگان به بهشت بروند و کسی از امت او بی امر و بی اطلاعی از خداوند نکند.

ماموستا نذیری بیان کرد: اسلام دین نجات از گمراهی و منکرات است و پیامبر گرامی ما پیام‌آور این نجات و چراغ هدایت و رحمت است.

وی پیامبر مکرم اسلام را مظهر وحدت و یکدلی خواند و بیان کرد: رسول خدا در تحکیم وحدت امت اسلامی نقش مؤثری داشتند و یکی از اصول و ارزش‌های مورد تاکید ایشان حفظ وحدت و یکدلی بوده است.

روحانی اهل سنت کردستان گفت: پیامبر (ص) عامل وحدت و بارش رحمت الهی میان مسلمانان است و میلاد ایشان در ماه مولود، جایگاه و کرامت این ماه را میان کردستانی‌ها دوچندان کرده است.

برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر در مساجد و منازل کردستان

وی افزود: مردم کردنشین و اهل تسنن ماه ربیع را ماهی با ارزش و با کرامت می‌دانند و در خانه‌ها، مساجد، تکیه‌ها، خانقاه‌ها و حسینیه‌ها جشن‌های ولادت را برپا می‌کنند.

ماموستا نذیری گفت: برپایی جشن ولادت در ماه ربیع یکی از مراسم‌های با ارزش و با اهمیت و مهم است و ضرورت برپایی جشن در این ماه زیاد است.

وی ادامه داد: مسیحیان برای میلاد حضرت عیسی در سراسر جهان جشن به پا می‌کنند و به هم تبریک می‌گویند ما هم باید برای پیامبر رحمت که پیام‌آور رحمت و صلح در زمین و آسمان است یک جشن سراسری برگزار کنیم.

این روحانی اهل سنت کردستان تصریح کرد: امیدواریم این ماه پر از فیض و گشایش باشد و مایه نجات و پیروزی شود.

وحدت عامل شکست دشمنان

ماموستا نذیری با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان همواره موجب شکست دشمنان می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در این ماه عزیز مردم بی پناه فلسطین از دست صهیونیست و کفار و بنیامین نتانیاهو و آمریکای جنایتکار خلاص شوند و حماس با افتخار بر دشمنان خود پیروز شوند.

وی اذعان کرد: ماه مولود ماه رحمت بر امت اسلامی است و امیدواریم خداوند این رحمت را شامل حال همه مسلمین جهان کند.

بی‌شک روزهای ماه مولود دریچه‌های تازه‌ای از رحمت الهی را به روی مردمان مسلمان می‌گشاید و میلاد فخر کائنات حضرت محمدمصطفی (ص) می‌تواند زیباترین جلوه‌های دوستی، همدلی، وحدت و یکدلی را میان مسلمانان ایجاد کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ