دعای «فرج» شاکله هدایت و مدیریت جامعه اسلامی است

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: دعای «فرج» شاکله هدایت و مدیریت جامعه اسلامی است و عدم توجه به آن موجب فراموشی اساس نظام و انقلاب و چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده شامگاه پنجشنبه در مراسم شب شعر به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در امامزاده سیدجعفر (ع) روستای اونار با بیان اینکه دعای «فرج» شاکله هدایت و مدیریت جامعه اسلامی است، اظهار کرد: از علما و عظام تقاضا داریم قسمتی از امام‌زاده را با دعاهای مرتبط اهل بیت (ع) به صورت خط زیبا و با نوع مرمت که انجام می‌شود، طراحی کنند و این دعا در داخل آن‌ها آورده شود.

وی با اشاره به اینکه از قدیم مرسوم بوده که این دعا در مساجد و امامزاده‌ها نوشته و نسب شود، افزود: بعد از انقلاب و جبهه و جنگ ارگان‌ها به شعرهای مختلف در حوزه‌های مختلف مشغول شدند و مهمترین موضوع اصل هدایت بشری و چگونگی مدیریت حاکمیت الهی در روی زمین فراموش شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: عدم توجه به این دعا موجب شد اساس نظام و انقلاب و چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین بحث حاکمیت الهی، فراموش شد.

حجت‌الاسلام ستوده با اشاره به ۲۳۰۰ روایت «زراره بن اعین» در رابطه با این دعا از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) افزود: در روایت‌ها آمده است امام صادق (ع) به زوار در رابطه با این دعا تاکید کرده است که این دعا را همیشه در کنار خود لازم نگه دارد.

وی با بیان اینکه در کربلا اتفاق به آن بزرگی افتاد و وقتی حضرت زینب وارد کوفه شد از مردم یک جمله پرسید که در بین شما یک خدا شناس وجود ندارد، اضافه کرد: یکی از خط‌های قرآنی به نام خط کوفه نوشته شده است و حضرت زینب این سوال را من باب بی سواد بودن مردم نپرسید بلکه به مردم گفت اگر توحیدی و موحد باشید و حاکمیت الهی را بدانید چنین نخواهد بود، چون نشناختید اولین مشکلتان این است که موحد نیستید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تاکید بر اینکه حضرت زینب مشکل اصلی جامعه اسلامی را نبود توحید اعلام کرد، گفت: در جامعه اسلامی، حاکمیت توحیدی تعبیر شده بود و اگر حاکمیت الهی را نشناسیم پیامبر را هم نخواهیم شناخت و مهمترین موضوعی که با قرآن تحقق می‌یابد آن هم تحقق نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام ستوده در بخش دیگری از سخنانش دعای «عظم البلا» را دعای فرج و گشایش عنوان کرد و افزود: این دعا درد و دل یک فرد با خداوند متعال در مورد ظهور حضرت ولیعصر (عج) است و اگر ما هنگام خواندن دعا معنی آن را ندانیم شاید زمزمه‌ای که در این دعا است چندان تأثیری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمامی برکات‌ها به دست این ادعیه‌ها باز می‌شود و با نام آن‌ها بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در شب ولادت و امامت حضرت ولیعصر (عج) از برکات این دعاها استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور علما در این مراسم از آمادگی مسئولان فرهنگی استان و شهرستان برای برگزاری هرساله شب شعر و مولود خوانی در امامزاده سید جعفر (ع) قول مساعد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ