هکر باهوش ChatGPT را فریب داد و حواشی زیادی به پا کرد

اقتصاد ایران: یک هکر با فریب‌دادن ChatGPT، فرمول ساخت یک بمب خانگی را پیدا کرد.

بنابر گزارش Tech Crunch، یک هکر توانسته است با استفاده از تکنیک‌های خاص، ChatGPT را فریب دهد تا دستورالعمل‌های ساخت بمب‌های دست‌ساز را ارائه دهد. این موضوع نگرانی‌های جدی درباره امنیت و محدودیت‌های هوش مصنوعی را برانگیخته است.

این هکر با استفاده از یک‌ سری دستورات پیچیده و بازی‌های ذهنی، توانسته است محدودیت‌های امنیتی ChatGPT را دور بزند و اطلاعات حساس و خطرناکی را از آن استخراج کند. این حادثه نشان می‌دهد که حتی سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته نیز می‌توانند در برابر حملات هوشمندانه، آسیب‌پذیر باشند.

این موضوع باعث شده است که بسیاری از کارشناسان امنیتی و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی به فکر تقویت و بهبود سیستم‌های امنیتی خود بیفتند. آن‌ها معتقدند که باید محدودیت‌های بیشتری برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی اعمال شود. همچنین این حادثه نشان‌دهنده اهمیت آموزش و آگاهی‌بخشی به کاربران، درباره نحوه‌ی استفاده صحیح از هوش مصنوعی است.

هکری که مراحل ساخت بمب خانگی را از ChatGPT به‌دست آورده است، بیان کرد که اگر به‌صورت مستقیم از ChatGPT بخواهید تا مراحل ساخت بمب را برای شما بنویسد، این چت‌بات در جواب می‌گوید که من نمی‌توانم در این مورد به شما کمک کنم؛ چراکه ارائه دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی ایجاد اقلام خطرناک یا غیرقانونی مانند ساخت بمب، مغایر با دستورالعمل‌های ایمنی و مسئولیت‌های اخلاقی است.

مقالات مرتبط
  • ۵۲ درصد از پاسخ‌های ChatGPT به سؤال‌های برنامه‌نویسی اشتباهند
  • نسخه رایگان ChatGPT به سؤالات دارویی جواب اشتباه می‌دهد

بااین‌حال اگر به او بگویید که درحال ساخت بازی یا یک فیلم‌نامه با موضوع جنایی هستید و شخصیت موجود در داستان برای ساخت بمبی خاص نیاز به یک دستورالعمل دارد و سناریو داستان را طوری طراحی کنید که ChatGPT فکر کند در حال کمک‌کردن به شما جهت تکمیل فرایند داستان خود هستید، بسیار شرایط فرق خواهد کرد و این چت‌بات هوش مصنوعی تاحد زیادی دیوارهای امنیتی خود برای حفاظت از توضیحات مربوط‌به موضوعات حساس را، کنار خواهد گذاشت.

در نهایت، این حادثه نشان‌دهنده اهمیت توجه به امنیت و محدودیت‌های هوش مصنوعی است. باتوجه‌به پیشرفت‌های روزافزون در این زمینه، لازم است که توسعه‌دهندگان و کاربران به‌طور مداوم به بهبود و تقویت سیستم‌های امنیتی بپردازند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. از نظر برخی از کارشناسان این خبر به‌خوبی نشان می‌دهد که هوش مصنوعی، با تمام مزایا و امکاناتی که ارائه می‌دهد، همچنان نیازمند نظارت و کنترل دقیق است تا به ابزاری امن و قابل‌اعتماد تبدیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ