آمریکا علیه عوامل ایران اعلام جرم می‌کند

اقتصاد ایران: این اقدام نتیجه تحقیقات پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، در خصوص یک نفوذ سایبری است که بازرسان چند سازمان اطلاعاتی مدعی شدند که جمهوری اسلامی ایران پشت آن بوده و هدفش اثر گذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا است.

انتخاب: وزارت دادگستری ایالات متحده در حال آماده کردن اعلام جرم کیفری در ارتباط با هک ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، از سوی ایران است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از دو منبع آگاه، ضمن اعلام این خبر، نوشت هنوز مشخص نیست این اعلام جرم چه زمانی ممکن است انجام شود، یا دقیقاً چه کسی یا کسانی را هدف قرار خواهد داد.

این اقدام نتیجه تحقیقات پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، در خصوص یک نفوذ سایبری است که بازرسان چند سازمان اطلاعاتی مدعی شدند که جمهوری اسلامی ایران پشت آن بوده و هدفش اثر گذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا است.

احتمال اعلام جرم کیفری در حالی مطرح می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا درباره تلاش کشورهایی از جمله روسیه و چین که به دنبال مداخله در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ هستند، از جمله از طریق هک کردن و استفاده از کارزار‌های مخفی در شبکه‌های اجتماعی که برای شکل دادن به افکار عمومی، هشدار داده است.

متیو اولسن، دستیار دادستان کل و مقام ارشد امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا، در سخنانی در نیویورک گفت، جمهوری اسلامی «تلاش بیشتری نسبت به دوره‌های قبلی انتخابات برای تأثیرگذاری بر انتخابات امسال انجام می‌دهد و با نزدیک شدن به این انتخابات، فعالیت ایران به‌طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر شده است.»

او همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران انتخابات پائیز امسال آمریکا را به‌ویژه در تأثیرگذاری بر منافع خودش مؤثر می‌داند و به همین دلیل، تمایلش به تلاش برای شکل‌دهی به نتیجه انتخابات بیشتر شده است.

پیشتر مقامات اطلاعاتی آمریکا گفته بودند تلاش‌های جمهوری اسلامی در راستای جلوگیری از روی کار آمدن دونالد ترامپ است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ