نخستین تصاویر از سایت هسته‌ای کره شمالی

اقتصاد ایران: این عکس‌ها کیم جونگ اون را نشان می‌دهد که بین ردیف‌های طولانی سانتریفیوژهای فلزی، ماشین‌هایی که اورانیوم غنی‌سازی می‌کنند، راه می‌رود.

ایسنا: کره شمالی امروز (جمعه) برای اولین بار تصاویری از سانتریفیوژهایی را که برای تقویت زرادخانه هسته‌ای هستند، نشان داد و تصاویری از بازدید کیم جونگ اون از تاسیسات غنی سازی اورانیوم و درخواست او برای مواد با درجه تسلیحات بیشتر برای تقویت زرادخانه منتشر کرد.

گزارش رسانه دولتی کره شمالی درباره بازدید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از موسسه تسلیحات هسته‌ای و پایگاه تولید مواد هسته‌ای با درجه تسلیحات با اولین عکس‌های سانتریفیوژها همراه بود که نگاهی بی‌سابقه به برنامه هسته‌ای کره شمالی را ارائه می‌دهد؛ برنامه‌ای که توسط شورای امنیت سازمان ملل ممنوع است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این عکس‌ها کیم جونگ اون را نشان می‌دهد که بین ردیف‌های طولانی سانتریفیوژهای فلزی، ماشین‌هایی که اورانیوم غنی‌سازی می‌کنند، راه می‌رود. این گزارش زمان انجام این بازدید و مکان تاسیسات را مشخص نکرده است.

رهبر کره شمالی همچنین از کارگران خواست تا مواد بیشتری برای سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی تولید کنند و گفت: «زرادخانه هسته‌ای کره شمالی برای مقابله با تهدیدات ایالات متحده و متحدانش حیاتی است.»

نخستین تصاویر از سایت هسته‌ای کره شمالی

کیم جونگ اون

وی افزود: «این تسلیحات برای دفاع از خود و ظرفیت برای یک حمله پیشگیرانه مهم است. تهدیدهای اتمی ضد کره شمالی از سوی نیروهای متصل به امپریالیسم آمریکا از خطوط قرمز عبور کرده‌اند.»

اعتقاد بر این است که کره شمالی چندین سایت برای غنی سازی اورانیوم دارد. تحلیلگران می‌گویند که تصاویر ماهواره‌ای تجاری ساخت و ساز در مرکز اصلی تحقیقات علمی هسته‌ای «یونگ بیون»، از جمله کارخانه غنی سازی اورانیوم آن را در سال‌های اخیر نشان داده است که نشان دهنده توسعه احتمالی این برنامه است.

اورانیوم یک عنصر رادیواکتیو است که به طور طبیعی وجود دارد. برای تولید سوخت هسته‌ای، اورانیوم خام تحت فرآیندهایی قرار می‌گیرد که منجر به تولید ماده‌ای با غلظت ایزوتوپ اورانیوم ۲۳۵ می‌شود.

«رافائل گروسی»، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه گفت که ناظر هسته‌ای سازمان ملل فعالیت‌های منطبق با عملکرد یک راکتور و تاسیسات غنی‌سازی سانتریفیوژ در «یونگ‌بیون» را مشاهده کرده است.

نخستین تصاویر از سایت هسته‌ای کره شمالی

کیم جونگ اون

رهبر کره شمالی بر لزوم افزایش تعداد سانتریفیوژها به منظور «افزایش تصاعدی» سلاح‌های هسته‌ای و گسترش استفاده از نوع جدیدی از سانتریفیوژ برای تقویت بیشتر تولید مواد هسته‌ای با درجه تسلیحات تاکید کرد.

«آنکیت پاندا» از بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی مستقر در ایالات متحده گفت: «نوع جدید سانتریفیوژ نشان می‌دهد که کره شمالی در حال پیشرفت قابلیت‌های چرخه سوخت خود است. کیم جونگ اون همچنین پیشنهاد کرده که طراحی‌های تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای کره شمالی شاید در درجه اول به اورانیوم برای هسته‌های خود متکی باشد. این قابل توجه است زیرا کره شمالی در مقایسه با فرآیند پیچیده‌تر پلوتونیوم، توانایی بیشتری برای افزایش ذخایر اورانیوم بسیار غنی خود دارد.»

تخمین‌ها از تعداد سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی بسیار متفاوت است. در ماه ژوئیه، گزارشی از سوی فدراسیون دانشمندان آمریکایی منتشر شد که نشان می‌داد کره شمالی ممکن است مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت ۹۰ کلاهک هسته‌ای تولید کرده باشد، اما احتمالا نزدیک به ۵۰ کلاهک مونتاژ شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ