سه ملی‌پوشان دوومیدانی اعتصاب کرده بودند/ راحت قهرمان لیگ نشدیم

اقتصاد ایران: طبق گفته سرمربی تیم قهرمان لیگ دوومیدانی ۳ ملی پوش دختر این تیم که موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شده بودند به دلیل عدم اعزام انگیزه‌ای جهت حضور در تمرینات نداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین و آخرین مرحله از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش بانوان با مجموع ٩٧٧ امتیاز با قهرمانی تیم کاراماشین آرنا به پایان رسید. تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و چادرملو اردکان نیز پس از کاراماشین به ترتیب با مجموع ۵٩٢ و ۵۵٣ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

فهیمه کلهر سرمربی تیم دوومیدانی کاراماشین آرنا در خصوص قهرمانی شاگردانش در این دوره از مسابقات لیگ به خبرنگار مهر گفت: اتفاق خوبی بود که کاراماشین در بیست و هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برای نخستین بار در بخش بانوان هم تیم‌داری کرد که البته نتیجه این اعتماد هم شد همان قهرمانی که تیم شایستگی آن را داشت.

لیگ بانوان جذاب بود

وی افزود: در حوزه بانوان ما در دو بخش جوانان و بزرگسالان حضور داشتیم و که در هر رده سنی نیز با ۲۵ ورزشکار شرکت کردیم و خوشحالیم که پس از سه مرحله تلاش بی وقفه دونده‌ها و مربیان و حمایت خوب باشگاه عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم. کیفیت این دوره از مسابقات واقعاً خوب بود و رقابت جذابی شکل گرفته بود که امیدوارم در سال آینده نیز شاهد تکرار آن باشیم.

سرمربی تیم دوومیدانی کاراماشین آرنا با اشاره به حضور ستاره‌ها پر تعداد دوومیدانی بانوان در این تیم اظهار کرد: ۹۰ درصد دونده‌های خوب و یا بهتر بگویم چهره دوومیدانی ایران در تیم ما حضور داشت. درست است که با این روند کسب عنوان قهرمانی ما هم تقریباً قابل پیش بینی بود اما بهتر است نکات مثبت این مسئله را هم بررسی کنیم.

سه ملی‌پوشان دوومیدانی اعتصاب کرده بودند/ راحت قهرمان لیگ نشدیم

به راحتی قهرمان نشدیم

کلهر با بیان اینکه بهتر است همه بازیکنان در اکثر تیم‌ها پخش شوند؛ ادامه داد: بیست و هشتمین دوره مسابقات لیگ در سه مرحله برگزار شد که مرحله آخر آن برای ما کمی سخت بود چون دو دونده خوب خودمان (مریم طوسی و حمیده اسماعیل نژاد) را به دلیل آسیب دیدگی که داشتند در اختیار نداشتیم و آنها فقط در یک ماده موفق شدند که مسابقه دهند. این‌طور نبوده که ما همیشه از حضور تک تک ستاره‌هایمان استفاده کردیم و به راحتی قهرمان شدیم.

او اضافه کرد: کاملاً درست است که وقتی همه بازیکنان در اکثر تیم‌ها باشند رقابت جذاب‌تر خواهد بود که امیدوارم این اتفاق را سال آینده شاهدش باشیم. اما نکته مهمی که من در بین شاگردانم در تیم دیدم این بود که تا آخرین مرحله با تمام توان خود تلاش کردند تا روی سکوی قهرمانی بایستند اینگونه نبود که چون رقیب سختی ندارند بخواهند کم کاری کنند.

بازگشت ستاره‌ها اتفاق خوبی بود

وی با اشاره به بازگشت برخی ستاره‌های دوومیدانی بعد از سال‌ها به دوومیدانی هم گفت: از طرفی با حمایت خوب باشگاه کاراماشین ما شاهد این بودیم که برخی دونده‌های مطرح گذشته این رشته نیز مجدد به رقابت‌های داخلی بازگشتند و اتفاقاً هم خودشان عملکرد خوبی داشتند و هم تجربیات خود را در اختیار سایر دونده‌ها گذاشتند. کاراماشین واقعاً حمایت خوبی از ورزشکارانش داشت که امیدوارم این موضوع باعث شود برای سال آینده سایر باشگاه‌ها نیز همین روند را طی کنند تا بیشتر شاهد شکوفایی دونده‌های کشورمان باشیم.

کلهر در واکنش به افزایش چشمگیر دستمزدها در لیگ امسال هم عنوان کرد: تا به امروز که ۵۰ درصد دستمزد تک تک دونده‌ها پرداخت شده که اتفاق خوبی است و به زودی هم به امید خدا مابقی آن پرداخت خواهد شد. این مسئله هم یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در لیگ بانوان امسال بود؛ حضور مریم طوسی هم به این شکل بود که باشگاه واقعاً همه‌جوره از آن حمایت کرد چون طوسی در آمریکا زندگی می‌کند هزینه رفت و برگشت او را باشگاه تأمین کرد؛ علاوه بر این در کل امسال آنچه که در لیگ دوومیدانی فارغ از نتیجه قابل تحسین بود افزایش ۱۰۰ برابری دستمزدها حداقل در تیم ما بود که اتفاقاً سایر باشگاه‌ها را هم تحت تأثیر گذاشته بود و شاهد بودیم که آنها هم امسال رقم‌ها را به شکل بهتری افزایش دادند.

سه ملی‌پوشان دوومیدانی اعتصاب کرده بودند/ راحت قهرمان لیگ نشدیم

ملی پوشان ۱۰ روز تمرین نکردند!

این مربی دوومیدانی در مورد عدم اعزام سه ورزشکار تیمش به مسابقات قهرمانی جهان جوانان نیز گفت: نازنین فاطمه عیدیان، مانا حسینی و ملینا اسماعیلی سه دونده تیم ما بودند که موفق شدند سهمیه شرکت در مسابقات جهانی را به دست بیاورند اما به دلیل کم کاری سرپرست فدراسیون قبلی متأسفانه این اعزام انجام نشد. هر چند حدادی به عنوان رئیس فدراسیون تلاش کرد این ماجرا را حل کند ولی زمان از دست رفته بود. بچه‌های ما واقعاً از نظر روحی آسیب دیدند چون درست چند روز قبل از آغاز لیگ مطلع شدند که اعزام نمی‌شوند؛ دونده‌های ما به شکلی انگیزه خود را از دست داده بودند که ۱۰ روز هم تمرین نکردند اما باز به شرایط عادی برگشتند و در لیگ هم خوش درخشیدند.

سرمربی تیم دوومیدانی کاراماشین آرنا درباره قول فدراسیون برای جبران این اتفاق توضیح داد: فکر می‌کنم اگر قولی به ورزشکاران داده شده حتماً در آینده نزدیک عملی شود. فدراسیون و حتی خود ورزشکاران هم در این مدت درگیر همین ترافیک مسابقات لیگ بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ