بودجه پرستاران صرف امور عمرانی شده است

اقتصاد ایران: رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: برخی دانشکده های علوم پزشکی، بودجه پرستاران را صرف امور عمرانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه بحرینی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که به نظام پرستاری مشهد رسیده به نظر می‌رسد برای اینکه تعادل تعرفه بین بخش‌ها ایجاد شود مدیران پرستاری آیتم کیفی را دستکاری کرده‌اند. برخی از دانشکده‌ها نیز بودجه خدمات پرستاری را صرف مسائل عمرانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، باید پرداختی به پرستاران شفاف باشد. اگر بخواهیم عدالت در پرداخت کارانه رعایت شود باید میزان درآمد رزیدنت‌ها، پزشکان و پرستاران و همه کارکنان بیمارستان‌ها مشخص شود تا معلوم شود، چند درصد از پول پرداخت شده است و چه میزان از درآمد اختصاصی بیمارستان صرف پرستاران می‌شود.

بحرینی با اشاره به پیگیری‌های نظام پرستاری برای رسیدگی به مشکلات و اعتراضات پرستاران گفت: با راه اندازی کارگروه‌های مذکور اعتراضات پرستاران در مشهد ساماندهی شد زیرا از سویی اعتماد پرستاران جلب شد و از سوی دیگر پرستاران خودشان نیز نگران شرایط بیماران بستری در بخش‌ها بودند. با جلساتی که با فرماندار مشهد داشتیم و با وساطت فرماندار توانستیم اعتماد جامعه پرستاری را جلب کنیم و جامعه پرستاری مشهد طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تا روز پرستار بابت رفع مشکلات این جامعه، برای رفع دغدغه‌ها مهلت وجود دارد.

وی اظهار کرد: در جلسه ۱۴ شهریورماه که به درخواست نظام پرستاری مشهد و فعالین صنفی با فرمانداری برگزار شد، مقرر شد واحدها و بخش‌ها از نیروهایی که نمی‌خواهند اضافه کار اجباری داشته باشند آمار بگیرند. طی جلسه‌ای که ما از طرف نظام پرستاری مشهد با فرمانداری داشتیم اعلام کردیم که رقم اضافه کاری باید اصلاح شود و به ۵۰ هزار تومان برسد و مالیات پلکانی نیز برداشته شود. همچنین وعده داده شد که در زمینه تسهیلات رفاهی نیز تا پایان سال طی ۵ مناسبت مبالغی، به حساب پرستاران واریز شود.

بحرینی درباره جذب نیروهای جدید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مجوز جذب بیش از ۳ هزار نفر را در سطح دانشگاه علوم پزشکی داریم که از گروه‌های مختلف باید با آزمون جذب شوند، روز ۱۶ شهریور نیز، یک آزمون شرکتی برگزار شد و ۵۰۰ نفر نیروی شرکتی قرار است در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب شوند که بخش مهمی از آنها پرستار هستند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه نیروی انسانی پاشنه آشیل فعالیت‌های پرستاری در حیطه شرح وظایف است یعنی برخی پرستاران کارهای اضافه سایر اعضای کادر درمان را انجام می‌دهند. در این راستا مقرر شد که نظام پرستاری مشهد از هر بیمارستان دو پرستار را انتخاب کنند تا در واحدها، بر اساس چک لیست‌هایی که به آنها داده می‌شود بتوانند این موضوع را مورد پایش قرار دهند تا این مشکل نیز به صورت اصولی حل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ