اجتماع عظیم قرآنی ۲۰۰ هزار نفری در حرم رضوی

اقتصاد ایران: مشهد- در یکی از بزرگترین گردهمایی‌های قرآنی جهان، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دوستداران قرآن کریم در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳ در آستانه آغاز هفته وحدت اسلامی و به مناسبت امامت حضرت ولیعصر در یکی از بزرگترین گردهمایی‌های قرآنی جهان، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دوستداران قرآن کریم در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند. این مراسم باشکوه که به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی مختلف از جمله الجزیره مباشر و فلسطین الیوم و صفحات مجازی پخش شد، میزبان قاریان برجسته‌ای همچون حسنین الحلو، رضوان درویش، استاد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام قاسمیان و حامد شاکر نژاد بود.

در ابتدای مراسم، مهدی‌زاده حسین سردبیر برنامه تلویزیونی محفل اجرای این برنامه را آغاز کرد و از عدم حضور حامد سلطانی به عنوان مجری مراسم به دلیل لغو پروازها خبر داد. داوران محفل نیز با پوشیدن لباس خادمی حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، در جایگاه برنامه حضور پیدا کردند.

حسنین حلو و حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، این محفل را آغاز کردند. همچنین، حامد شاکر نژاد به خوانش صلوات خاصه امام رضا (ع) و رضوان درویش به سرودخوانی، پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به حدیث سلسله الذهب امام رضا (ع)، بر شروط امامت و جایگاه حضرت ولی عصر (عج) تاکید کرد. وی همچنین با تفسیر آیاتی از قرآن کریم، به موضوعاتی همچون وعده الهی به بندگان صالح و شرط رحمت پیامبر اشاره کرد.

یکی از بخش‌های مهم این مراسم، حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود. زائران حاضر در صحن با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل، حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند. همچنین، جمعی از مجروحان فلسطینی با استقبال زائران به روی صحنه آمدند و به بیان مصائب مردم فلسطین پرداختند.

شیخ طلال عبدالرحمان، مسؤول پرونده اسرای غزه، به نمایندگی از مردم فلسطین، پیام سلام و تشکر خود را به مردم ایران ابلاغ کرد و بر اهمیت وحدت و حمایت از فلسطین تاکید کرد. وی همچنین بر نقش مهم قرآن در تربیت نسل جوان و مبارزه با ظلم و ستم تاکید کرد. عبدالله عبدالله نیز یکی دیگر از مهمانان فلسطینی بود که ۳۶ نفر از اعضای خانواده خود را در بمباران رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر از دست داده بود.

محمد اسداللهی، به اجرای دو نماهنگ خود، پرداخت. همچنین، فاطمه تسنیم احدی، که پیش از این در برنامه محفل خبر آزادی قدس را قرائت کرده بود، در این مراسم نیز حضور داشت. رونمایی از ابتهلال علی حب نبی به مناسبت آغاز هفته وحدت با خوانش حامد شاکرنژاد از دیگر برنامه‌های این محفل بود.

بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام در حرم مطهر رضوی، علاوه بر نمایش حمایت از مردم مظلوم فلسطین فرصتی برای ابراز همدلی با این مردم بود.

حضور خانواده شهدا و اسرای غزه به عنوان مهمان ویژه این مراسم، بر اهمیت و گستردگی این رویداد افزود. نور افشانی خیره‌کننده و مداحی دلنشین محمد اسداللهی نیز از دیگر بخش‌های جذاب این برنامه بود که لحظات ماندگاری را برای حاضران رقم زد.

این گردهمایی عظیم، علاوه بر ایجاد فضایی معنوی و قرآنی، نشان از جایگاه والای قرآن کریم در دل مسلمانان و اهمیت وحدت و انسجام امت اسلامی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ