هوش مصنوعی متا با تقریباً تمامی پست‌های عمومی شما در اینستاگرام تعلیم دیده است

اقتصاد ایران: کاربران نمی‌توانند مانع استفاده‌ی متا از پست‌های عمومی‌شان برای آموزش هوش مصنوعی شوند.

متا اعلام کرد که مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت توسط تمام متن‌ها و تصاویری که کاربران بزرگسال فیسبوک و اینستاگرام از سال ۲۰۰۷ به‌طور عمومی منتشر کرده‌اند، تغذیه شده است.

براساس گزارش ABC News استرالیا، ملیندا کلیباگ، مدیر واحد جهانی بخش حریم خصوصی متا، ابتدا در طی تحقیقات دولتی در مورد آموزش هوش مصنوعی، ادعاهای مربوط‌ به استفاده از داده‌های کاربران را رد کرد؛ اما در نهایت مهر تأییدی بر این موضوع زد.

مرکز حریم خصوصی متا تأیید کرد که اگرچه پست‌ها و نظرات عمومی را برای آموزش هوش مصنوعی مولد از فیسبوک و اینستاگرام جمع‌آوری می‌کند، از پست‌ها و نظرات کاربرانی که داده‌های خود را به‌صورت خصوصی به‌اشتراک گذاشته‌اند، استفاده نمی‌کند.

متا درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از داده‌ها و زمان جمع‌آوری آن‌ها پاسخ دقیقی نداد. شرکت مذکور در ماه ژوئن (خرداد و تیر) اعلام کرد که پست‌کردن تصاویر و محتواها به‌صورت خصوصی مانع استفاده‌ی این شرکت از داده‌ها برای آموزش هوش مصنوعی می‌شود.

کلیباگ اعلام کرد که داده‌های کاربران زیر ۱۸ سال برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی جمع‌آوری نمی‌شود. اگرچه متا،‌ داده‌های مربوط‌ به کاربران زیر ۱۸ سال را که در حساب کاربری والدین آن‌ها به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده است، جمع‌آوری خواهد کرد.

مقالات مرتبط
  • مدیران عامل متا و اسپاتیفای علیه قوانین سفت‌وسخت اروپا برای هوش مصنوعی موضع گرفتند
  • متا برای به‌کارگیری صدای هالیوودی‌ها در پروژه‌های هوش مصنوعی، میلیون‌ها دلار خرج می‌کند

هنوز مشخص نیست که آیا داده‌هایی که بزرگسالان در زمان کودکی پست کرده‌ بودند، همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت یا حذف خواهند شد. کاربران اروپایی با توجه به قوانین حریم خصوصی می‌توانند از استفاده‌ی متا از داده‌هایشان برای آموزش هوش مصنوعی انصراف دهند.

متا اخیراً از جمع‌آوری داده‌های کاربران برزیلی برای آموزش هوش مصنوعی منع شده است؛ اما همچنان میلیاردها کاربر فیسبوک و اینستاگرام در سایر مناطق جهان اگر بخواهند پست‌های خود را به‌صورت عمومی به‌اشتراک بگذارند، نمی‌توانند مانع استفاده‌ی متا از داده‌هایشان برای تعلیم هوش مصنوعی شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ