فلسفه عاشورا احیاگر بعثت و غدیر است

اقتصاد ایران: رودسر-رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: فلسفه عاشورا احیاگر بعثت و غدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدی عصر پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای روحانی و علمای متوفای شهرستان رودسر در مسجد امام علی (ع) اظهار کرد: یکی از مسائلی که برای ملت ما بسیار اهمیت دارد شناخت جایگاه ما در این مقطع از تاریخ است چرا که ملت و روحانیت شیعه در این مقطع حساس رسالت بسیار مهمی بر دوش دارند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به ۵ مقطع تاریخ اشاره کرد و افزود: بخشی از این مقطع به گذشته، آینده و بخشی متوجه زمان حال است که ملت ما تکالیفی بر آن دارند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به مقطع اول بعثت گفت: فلسفه بعثت آغاز جهانی شدن اسلام است که اگر مردمان آن زمان به تکلیف خود در این زمینه به خوبی عمل می‌کردند پرچم اسلام در سراسر جهان به اهتزاز در آمده بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا مقطع دوم را غدیر و مقطع سوم را عاشورا ذکر کرد و ادامه داد: فلسفه عاشورا احیاگر بعثت و غدیر است.

وی با اشاره به اینکه حسین (ع) با اهدای خونش بعثت و غدیر (امامت و ولایت) را احیا کرد، گفت: مقطع چهارم تاریخ را آماده سازی و جهانی شدن عصر غیبت عصر واسطه امامت و ظهور است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به درگیری ما با عرصه جهانی تصریح کرد: امروز اگر شناخت عمیقی از صحنه نبرد بین حق و باطل را نداشته باشیم دچار انحراف و در حرکت خود توقف خواهیم کرد.

حجت الاسلام سعیدی افزود: ملت ایران یک رسالتی بسیار مهم که همان ظهور امام زمان است را برعهده دارند که باید برای تعجیل در فرج آن تلاش کنند زیر ا که عصر غیبت عصر احیا فقه آل محمد است.

وی با بیان اینکه عصر غیبت صحنه حضور رهبران روحانی برای دفاع از کیان اسلام و حقیقت تشییع است، گفت: امام راحل بعد ۱۵ قرن فلسفه ایجاد صحیفه و غدیر در ایران (بازگشت قرآن و عترت در حرم حکومت و قدرت) را پیاده کرد که این بزرگترین خدمت امام بعد رحلت پیامبر بوده است.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: نظام اسلامی یک مثلت است که یک ضلع آن رهبری الهی، ضلع دیگر آن قانون کامل و شرعیت و ضلع سوم آن مردم قاعده این مثلث هستند که اگر مردم به این دو ضلع مثلث ملحق نشوند این مثلث شکل نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید زمینه ظهور را فراهم کنیم تا پرچم اسلام در جهان افراشته شود، ادامه داد: رسالت سنگینی بر دوش ما است که نباید کوتاهی کنیم و باید از این امانت پاسداری تا زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ