الحاق ۳۰۰۰هکتار به محدوده شهرهای خوزستان برای اجرای نهضت ملی مسکن

اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در استان شناسایی شده که از این میزان ۳ هزار هکتار ان الحاق به محدوده شهرها بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات‌منش پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن که در اهواز برگزار شد، با اشاره به دشواری‌های تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر موجودی زمین استان ۲۲۰ هزار هکتار است و زمین‌های شناسایی شده در محدوده شهرها در حال انتقال سند است که این روند تا پایان سال نهایی خواهد شد.

وی با بیان اقدامات انجام شده در حوزه املاک در اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: بیش از ۷۰ درصد اراضی این استان ملی اعلام شده و امکان ساخت مسکن در آنها وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: همچنین در اجرای پروژه‌های آماده‌سازی طرح نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به استعداد ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف آماده‌سازی قرار دارد.

بیات‌منش در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان گفت: در این استان بیش از ۱۰۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده که از این تعداد ۴۵ هزار و ۶۰۰ واحد توسط تعاونی‌ها، نزدیک به ۲۳ هزار واحد از طریق تفاهم‎‌نامه سه جانبه و نزدیک به ۳۵ هزار واحد به صورت خود مالک در حال اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان تأیید نهایی شده‌اند، تصریح کرد: در صورت واریز وجه این متقاضیان، به آنها پروژه اختصاص می‌دهیم.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با توضیح اینکه در حوزه مولدسازی دارایی‌ها اقدامات مثبتی در استان انجام شده، عنوان کرد: تمامی زمین‌های مستعد مولد سازی را جمع‌بندی کرده و به عنوان سرمایه در اختیار داریم همچنین انعقاد قرارداد پرونده‌خوانی از دیگر موارد انجام شده در اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان بوده است.

وی در پایان خواستار توجه ویژه به استان خوزستان شد و از حمایت‌های سازمان ملی زمین و مسکن از این استان تقدیر و تشکر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ