۴۴۸۳واحد صنعتی در اصفهان پایش شد/لزوم تامین پایدار گاز نیروگاه‌ها

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۴۴۸۳ واحد صنعتی و تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان، پایش و از نظر آلایندگی هوا ارزیابی شدند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون چهار هزار و ۴۸۳ واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح استان اصفهان توسط ادارات حفاظت محیط زیست و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی پایش و از لحاظ استانداردهای زیست محیطی و آلایندگی هوا ارزیابی شدند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای دقیق مفاد قانون هوای پاک نیاز به حمایت‌های ملی دارد، افزود: خروج خودروهای فرسوده و آلاینده با تأمین سیاست‌های مشوق و تسهیلات مورد نیاز و تأمین منابع اعتبار ملی مصوب برای نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده در بخش بار و مسافر ضروری است.

شیشه فروش اضافه کرد: تأمین پایدار سوخت پاک برای نیروگاه‌ها و صنایع، تأمین اعتبار برای توسعه ایستگاه. های سنجش آلاینده‌ها، استقرار رادار هواشناسی و تقویت ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار و ازن از دیگر مواردی است که قانون هوای پاک بر اجرای آن تاکید کرده و نیازمند حمایت اعتباری دولت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا طی روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این جلسه در خصوص ضرورت برنامه ریزی وزارت نفت و نیرو در تأمین پایدار گاز نیروگاه‌های برق شهید منتظری و اصفهان و پیشگیری از مصرف مازوت تا پایان سال با توجه به شرایط خاص اصفهان و شهرستان‌های واقع در منطقه مرکزی به لحاظ شرایط آلودگی هوا، خشکی زاینده رود و کانون‌های گرد و خاک تاکید شد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: همزمان با پیش بینی توفان گرد و خاک تا روز یکشنبه در استان که منجر به افزایش غلظت آلاینده‌ها و ذرات معلق خواهد شد، در جلسه دیروز اعلام شد طی سال جاری بیش از ۱۰۰ روز ناسالم در اصفهان و هشت شهرستان منطقه مرکزی و نیز ۵۴ روز ناسالم در شهرستان کاشان به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار، افزایش غلظت ازن ثبت شده که ۱۲ روز آن بسیار ناسالم و ۴۳ روز نیز ناسالم برای عموم بوده است.

وی ادامه داد: در این جلسه ضمن ابلاغ مجدد وظایف هر بخش در اجرای طرح و برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان، برنامه ریزی لازم در تداوم توزیع سوخت پاک در جایگاه‌های سوخت، نظارت بر انجام معاینات فنی خودروها، استانداردسازی موتورخانه ادارات و مجتمع‌های تجاری و مسکونی و عمومی، ساماندهی واحدهای تولید آجر و انتقال کارگاه‌های آلاینده شهری و پیگیری شهرداری در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همچنین نتایج پیگیری‌های انجام شده در اجرای طرح جامع زیست محیطی در شرکت ذوب آهن و نیز تبدیل نیروگاه برق شهید منتظری به سیکل ترکیبی و انتقال به بیرون شعاع ۵۰ کیلومتر شهر ضروری است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: تأمین حقابه های قانونی کشاورزی، زیست محیطی و فضای سبز و احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی و نیز اجرای طرح‌های بیابان زدایی و نهال کاری در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی شناسایی شده استان بررسی و در جهت تسریع در اجرای موارد تاکید شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ