ورزش مداوم به چربی شکم کمک می‌کند تا سالم‌تر باقی بماند

اقتصاد ایران: آیا از وجود چربی شکم با وجود تمرینات ورزشی منظم خود نگران هستید؟ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ورزش به شما کمک می‌کند بافت چربی شکم را به گونه‌ای سالم‌تر نگهدارید، حتی اگر شکم شش‌تکه‌ای نداشته باشید. محققان دانشگاه میشیگان دریافته‌اند که ورزش منظم می‌تواند بافت چربی بدن را تغییر داده و آن را برای ذخیره چربی سالم‌تر تبدیل کند.

اگر با وجود ورزش‌های مداوم هنوز از چربی شکم خود ناراحت هستید، مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که ورزش به شما کمک می‌کند تا بافت چربی شکم را به شکل سالم‌تری حفظ کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیسن نت، محققان دانشگاه میشیگان اعلام کرده‌اند که ورزش منظم، حتی اگر نتایج فوری مانند شکم شش‌تکه‌ای را نداشته باشید، به نفع سلامت طولانی‌مدت شماست. جفری هوروویتز، محقق ارشد این مطالعه، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که ورزش تنها برای سوزاندن کالری نیست، بلکه باعث تغییرات مثبت در بافت چربی بدن می‌شود، به‌ویژه در ناحیه شکم، و این تغییرات می‌تواند به شما کمک کند تا چربی اضافی را به شکل سالم‌تری ذخیره کنید.»

در این مطالعه، محققان دو گروه از افراد چاق را مقایسه کردند. گروه اول شامل ۱۶ نفر بود که به مدت حداقل دو سال، چهار بار در هفته ورزش کرده بودند، در حالی که گروه دوم شامل ۱۶ نفر بود که هیچ‌گاه به‌طور منظم ورزش نکرده بودند. نمونه‌های بافت چربی از زیر پوست این افراد گرفته شد.

محققان دریافتند که چربی ذخیره‌شده در زیر پوست، که به‌عنوان محل سالم‌تری برای ذخیره چربی در نظر گرفته می‌شود، در مقایسه با تجمع چربی در اطراف یا درون اندام‌ها، مشکلات کمتری ایجاد می‌کند. نتایج مطالعه نشان داد که افرادی که به‌طور منظم ورزش می‌کردند، تغییرات مشخصی در بافت چربی خود داشتند که به آن‌ها کمک می‌کند تا چربی را به‌طور سالم‌تری ذخیره کنند.

تغییرات شامل افزایش عروق خونی، سطح بالاتر میتوکندری و پروتئین‌های مفید، کلاژن کمتر و کاهش سلول‌های التهابی بود. هوروویتز توضیح می‌دهد: «اگر افراد دچار افزایش وزن شوند، چربی اضافی به‌جای تجمع در اطراف یا درون اندام‌ها، به‌طور سالم‌تری در زیر پوست ذخیره می‌شود.»

با این حال، محققان تأکید کردند که برای درک بهتر تغییرات بافت چربی در طول زمان و تأثیر ورزش بر آن، به مطالعات طولانی‌مدت بیشتری نیاز است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ