حضور ۱۸ نماینده از ایران در مسابقات جهانی مهارت لیون ۲۰۲۴

اقتصاد ایران: ۱۸ نماینده از ایران در مسابقات جهانی مهارت لیون ۲۰۲۴ در فرانسه حضور پیدا کردند که ۷ نفر از آن‌ها در رشته آی تی به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آروان‌کلاد، شب گذشته چهل‌وهفتمین دوره‌ مسابقات جهانی مهارت لیون ۲۰۲۴ با سخنرانی امانوئل مکرون شروع شد. ۱۸ نماینده‌ ایران با اهتزاز پرچم سه‌رنگ ایران در تالار چندصد هزارنفری مسابقات رژه‌ ورودی‌ حضور داشتند.

کریس هامفریز، رییس مسابقات جهانی مهارت درباره‌ اهمیت این مسابقات برای کاهش نابرابری‌های جهانی گفت که «توانایی‌ها و اقدام‌های این جوانان بیش از هر زمان دیگری برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی جهان مانند بحران آب‌وهوا، دسترسی نابرابر به آموزش، نابرابری‌های جنسیتی و پیشرفت‌های سریع در فناوری، مورد نیاز است».

در این رویداد به شعار هر کشور یک مدرسه One country, one school اشاره شد و گفته شد که ۱۵۰۰ نماینده‌ از کشورهای مختلف در این مسابقات دورهم جمع شدند تا با نمایش توانایی‌هایشان برای آموزش و برابری تلاش کنند.

حضور ۱۸ نماینده از ایران در مسابقات جهانی مهارت لیون ۲۰۲۴

ایران در این دور از مسابقات در ۶ رشته‌ آی‌تی نماینده دارد؛ علیرضا پورچالی در رشته‌ «پردازش ابری»، امیررضا غلامی در رشته‌ «توسعه‌ برنامه‌های موبایل»، سید آرمین طاهری در رشته‌ «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه»، امیرعباس قاسمی در رشته «فناوری‌های وب»، مهرداد شیروانی در رشته‌ «راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت» حمیدرضا حمیدی و حسن محمدی در رشته‌ی «امنیت سایبری» هستند که با حمایت و منتوری آروان‌کلاد وارد این مسابقات شدند.

حدود ۱۵۰۰ شرکت‌کننده‌ جوان از حدود ۸۰ کشور برای نمایش توانایی خود در چهل و هفتمین دوره مسابقات جهانی مهارت در شهر لیون فرانسه حضور پیدا کردند. شرکت‌کنندگان در بیش از ۶۰ رشته حرفه‌ای به رقابت می‌پردازند و میلیون‌ها نفر نتایج این مسابقات را دنبال می‌کنند. پرافتخارترین حضور ایران در این مسابقات به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد که تمام اعضای کاروان ایران مدال یا مدالیون گرفتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ