لوسید شاسی‌بلند برقی مورد انتظار Gravity را به‌نمایش گذاشت

اقتصاد ایران: لوسید در کنار نمایش شاسی‌بلند برقی Gravity، تصویری از دومین کراس‌اور برقی و ارزان‌تر خود برای رقابت با تسلا مدل Y را ارائه کرد.

لوسیید در رویداد Technology and Manufacturing Day اطلاعات جدیدی در مورد درگاه شارژ شاسی‌بلند آینده‌ی خود با نام Gravity منتشر کرد و همچنین خودرویی کاملاً جدید و اقتصادی‌تر را به‌نمایش گذاشت.

لوسید گرویتی، که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ اولین سری از آن به مشتریان تحویل داده شود، با استاندارد شارژ تسلا در سال ۲۰۲۵ سازگاری خواهد داشت. کانکتور تسلا، که اکنون با نام North American Charging Standard یا NACS شناخته می‌شود، توسط اکثر تولیدکنندگان خودرو برای مدل‌های برقی آینده‌ی خود در حال پذیرش است.

درگاه شارژ خودرو لوسید گرویتی
Lucid

درحال‌حاضر مدل ۲۰۲۵ هیوندای آیونیک ۵ از استاندارد درگاه شارژ NACS پشتیبانی می‌کند. ریویان نیز تأیید کرده است که شاسی‌بلند آینده‌اش، R2، به این درگاه مجهز خواهد بود. لوسید احتمالاً پس از تسلا اولین خودروسازی باشد که درگاه شارژ NACS را در سمت چپ عقب خودرو قرار می‌دهد.

تمامی خودروهای برقی کنونی برای استفاده از سوپرشارژرهای تسلا به یک آداپتور CCS-به-NACS نیاز دارند که یا به سختی قابل تهیه است یا رانندگان باید به ایستگاه‌های شارژ کمیاب مجهز به MagicDock که شامل چنین آداپتورهایی هستند، مراجعه کنند. افزون‌براین، تنها فورد و ریویان به‌روزرسانی‌هایی نرم‌افزاری برای خودروهای برقی خود به‌منظور برقراری ارتباط با ایستگاه‌های شارژ تسلا منتشر کرده‌اند.

تیزر شاسی‌بلند میان‌سایز لوسید در سایه
Lucid

لوسید همچنین یک SUV میان‌سایز با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار با هدف عرضه در اواخر سال ۲۰۲۶ معرفی کرد. این خودرو روی پلتفرم جدیدی که هنوز در حال توسعه است، ساخته خواهد شد و از قوای محرکه‌ی جدید لوسید با نام «اطلس» استفاده خواهد کرد.

مقالات مرتبط
  • مدیرعامل شرکت خودروسازی لوسید خودروهای هیبریدی را «یک بن‌بست» می‌داند
  • لوسید، خودروساز تحت‌حمایت عربستان، کم‌مصرف‌ترین خودرو برقی دنیا را رونمایی کرد

خودرو جدید برای رقابت در بازار روبه‌رشد شاسی‌بلندهای برقی در ایالات متحده، اهمیت زیادی برای لوسید خواهد داشت؛ بازاری که در آن تسلا مدل Y به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو جهان حضور دارد. لوسید سودای رقابت با تسلا مدل ۳ را نیز در سر می‌پروراند.

درحال‌حاضر لوسید تنها یک خودرو در سبد محصولات خود دارد؛ سدان Air که قیمت بالایش دسترسی به آن را برای بسیاری از مردم دشوار می‌کند؛ در نتیجه لوسید به‌وضوح نیاز به عرضه‌ی خودروهایی با قیمت پایین‌تر دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ