نشست مجمع نمایندگان تهران با مسئولین قضایی و مدیران سازمان برنامه

اقتصاد ایران: نشست مشترک هم اندیشی بین نمایندگان مجمع استان تهران، مدیران ارشد وزارت دادگستری و دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک هم اندیشی بین نمایندگان مجمع استان تهران، مدیران ارشد وزارت دادگستری و دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

پیمان فلسفی، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در این خصوص گفت: در این نشست که در محل دادگستری استان تهران با حضور نمایندگان مجمع استان تهران در مجلس شورای اسلامی و با حضور رحیمی، وزیر دادگستری، القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران صالحی، دادستان تهران و همچنین معاونین قضائی و سایر مدیران دادگستری برگزار شد، به بحث و تبادل نظر درخصوص مهمترین چالش‌های قضائی، حقوقی و دادگستری پرداخته شد و در عین حال گزارشی از عملکرد این مجموعه توسط "علی القاصی‌مهر"، رئیس کل دادگستری تهران ارائه شد.

وی افزود: در مجموع ٪۲۵ پرونده‌های قضائی کل کشور در تهران است و در حال حاضر حدود دو میلیون و هشتصد هزار پرونده در حال رسیدگی می‌باشد. مهمترین چالش دادگستری کل استان تهران کمبود نیروی انسانی، منابع و فضای اداری هست که باید به آن توجه شود. حدود ٪۴۶ درصد پست‌های دادگستری تهران خالی و هنوز بلاتصدی است و استان با کمبود نیروی قاضی مواجه است. قضات از حقوق و معیشت نسبتاً متوسط برخوردارند که باید این موارد اصلاح شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: مجمع نمایندگان تهران در مجلس آمادگی خود را برای کمک به قوه قضائیه با استفاده از ظرفیت‌های قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین اعلام کرد.

فلسفی همچنین از برگزاری جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با مدیران سازمان برنامه و بودجه خبر داد و تصریح کرد: در این جلسه به طرح مباحث و بررسی چالش‌های نظام برنامه‌ریزی و بودجه ریزی استان تهران پرداخته شد.

وی افزود: در این جلسه گلدانی، رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران، گزارشی را از عملکرد ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تا به امروز ارائه کرد. وی همچنین چشم انداز آینده بودجه ۱۴۰۴ را به تصویر کشید. بعلاوه برنامه هفتم پیشرفت و جایگاه و نقش استان تهران در تحقق اهداف کمی این برنامه هم مورد بررسی قرار گرفت. (به طوری که مثلاً رشد ۷/۴ درصدی اقتصادی استان تهران در مقایسه با رشد ٪۸ کل کشور و همین طور ٪۱۷ جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند.)

وی اضافه کرد: در عین حال به مباحثی همچون اولویت بندی مسائل و مشکلات، برنامه‌ریزی و بودجه ریزی، تغییر ساختار بودجه براساس اولویت‌ها و نیازهایی که وجود دارد، پرداخته شد.

فلسفی گفت: کشاورزی و اهمیت و نقش جایگاه آن در نظام برنامه و بودجه استان تهران و نیز اهمیت رصد و پایش تهدیدات و سایر مشکلاتی که در این استان وجود دارد و همچنین پرهیز از هرگونه سیاه نمایی و در مقابل ایجاد فضای امید و نشاط در تهران به عنوان ضرورت، به منظور اینکه بهانه‌ای به دست دشمنان داده نشود و بتوانیم مسیر پیشرفت، رشد و تعالی در تهران بزرگ را به عنوان پیشانی سیاسی و اقتصادی کشور همواره به عنوان استان پیشگام در عرصه توسعه داشته باشیم، نیز از دیگر مباحث مورد بررسی در این جلسه بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ