استفاده از برخی اراضی موقوفه برای ساخت مسکن ملی در ری

اقتصاد ایران: ری- فرماندار ویژه ری با اشاره به مذاکرات صورت گرفته از سوی اکثریت موقوفه‌ها، گفت: از برخی اراضی موقوفه این شهرستان برای ساخت مسکن‌های مناسب و ارزان مثل طرح مسکن ملی استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باب الحوائجی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اهمیت موضوع مسکن بویژه تأمین مسکن مناسب و ارزان قیمت برای اقشار فاقد مسکن، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل فقدان اراضی مناسب و فاقد امکان بارگذاری جدید، اجرای طرح مسکن ملی تاکنون در سطح شهرستان ری مقدور نبوده که با تمهیدات اندیشیده شده و پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب موجود در شهرستان ری موضوع وجود اراضی وقفی است که بخشی از اراضی متعلق به آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و برخی دیگر سایر موقوفه‌ها می‌باشند و خوشبختانه با مذاکرات صورت گرفته از سوی اکثریت موقوفه‌ها بویژه آستان مطهر و نیز اداره اوقاف و امور خیریه این آمادگی اعلام شده که بتوانیم از این اراضی جهت ساخت مسکن‌های مناسب و ارزان قیمت همانند طرح مسکن ملی بهره برداری کنیم.

باب الحوائجی ادامه داد: در موضوع طرح نهضت ملی مسکن و طرح‌های مشابه می‌بایست از سوی اداره مسکن و شهرسازی به عنوان متولی موضوع تأمین مسکن یک برنامه عملیاتی کوتاه، میان و بلند مدت ارائه شود، بحث کمبود و یا عدم وجود اراضی مناسب جهت اجرای طرح‌ها رافع مسئولیت هیچکدام از دستگاه‌ها نبوده و باید با پیگیری و تلاش بیشتر و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود از جمله بانک اراضی موقوفه‌ای به سمتی حرکت کنیم که طرح‌های مسکن اجتماعی ویژه اقشار کمتر برخوردار و فاقد مسکن در سطح شهرستان ری نیز اجرایی شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: یکی از موضوعات بسیار حائز اهمیت بحث اجرای طرح‌های مرتبط با موضوع جوانی جمعیت می‌باشد. متأسفانه جمعیت کشور ما در حال حرکت به سمت سالمندی است و در تمامی کشورهای دنیا پیر شدن جمعیت فعال مساوی است با افزایش شدید هزینه‌ها، سر ریز آسیب‌ها و کاهش فعالیت‌های مولد اقتصادی و اجرایی. تمامی دستگاه‌ها موظف می‌باشند بر اساس شرح وظایف، خدمات و منابع اعتباری خود در این حوزه مشارکت و به اجرای طرح جوانی جمعیت کمک کنند.

معاون استاندار تهران افزود: تمامی دستگاه‌ها باید در زمینه جوانی جمعیت برنامه عملیاتی داشته باشند، مقام معظم رهبری در میان تمامی مسائل و موضوعات و بعضاً مشکلات موجود در کشور به طور مکرر به اهمیت موضوع جوانی جمعیت اشاره فرموده و مطالبه جدی خود را از تمامی دولت‌ها در این زمینه بیان فرموده‌اند که بیانگر اهمیت بسیار بالای این موضوع در آینده کشور می‌باشد.

باب الحوائجی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت‌های مثبت مدیریت جدید اتحادیه مشاور املاک در شهرستان ری، گفت: بنده مجدد بر نقش اثرگذار و فعال واحدهای مشاور املاک در مدیریت بازار مسکن تاکید می‌کنم خوشبختانه در دوره جدید مدیریت در اتحادیه مربوطه کارهای خوبی از جمله افزایش قابل توجه نظارت‌ها و پایش میدانی فعالیت مشاورین املاک، برخورد و تعطیلی واحدهای فاقد مجوزهای قانونی و بویژه هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های جدید در این حوزه انجام شده که می‌تواند اثرات مثبت و خوبی در این بخش داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان افزود: موضوع مدیریت رفتاری و عملکردی مشاورین املاک و لزوم اجرای دقیق قوانین موجود بسیار مهم است و ما در هیچ زمینه در سطح شهرستان قائل به برخوردهای قهری نیستیم اما گاهی اوقات دسته‌ای از عوامل بازدارنده جهت جلوگیری از تخلفات و آسیب‌ها باید مدنظر قرار گیرد و ما باید قدرت برخورد با تخلفات را در نظارت‌ها بالا برده تا از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در جامعه جلوگیری کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ