رویکرد دولت چهاردهم باید «ارتقای روابط با همسایگان» باشد

اقتصاد ایران: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رویکرد دولت چهاردهم باید ارتقای روابط با همسایگان باشد و ما باید از طریق تقویت روابط با همسایگان، رشد اقتصادی را محقق کنیم.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اولویت‌هایی که باید از سوی دولت چهاردهم پیگیری شود، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی رئیس‌جمهور و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط باید تقویت امنیت موجود در جامعه و تصحیح روندهایی باشد که به نوعی می‌تواند به خدشه‌دار شدن امنیت منتهی شود.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به طور مشخص عملکرد وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور، اطلاعات و دفاع را رصد می‌کند و تاکید ما به وزرای این وزارتخانه‌ها آن است که اقدامات لازم را برای تقویت امنیت کشور و تحقق دیگر مسئولیت‌های خود انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت سیاست خارجی ما باید ارتقای روابط با کشورهای همسایه باشد، تصریح کرد: تقویت تعامل با همسایگان اهمیت زیادی دارد و نمایندگان مجلس در جریان جلسات رأی اعتماد بارها بر آن تاکید کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد دولت چهاردهم باید ارتقای روابط با همسایگان باشد و ما باید از طریق تقویت روابط با همسایگان، رشد اقتصادی را محقق کنیم.

مقتدایی در ادامه، گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت باید با افزایش سطح تعامل و همکاری با یکدیگر، خواسته‌های دفاعی کشور را محقق کنند. متولی مشخص پیگیری نیازهای دفاعی کشور در دولت، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور به طور جدی در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور گام بردارد. علاوه بر این، ما باید به بودجه‌های مربوط به اثرگذاری در بیرون از مرزهای خودمان که برای کشور امنیت‌آفرین است، توجه داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توسعه دیپلماسی فرهنگی، تقویت دیپلماسی اقتصادی و دامنه دار کردن و توسعه سبد دیپلماسی خارجی کشور از جمله موارد مهم دیگری است که دولت و به طور ویژه وزارت امور خارجه باید به آن توجه داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ