سفرهای عمره از ۲۸ شهریور امسال پس از ۱۰ سال تعطیلی برگزار می شود

اقتصاد ایران: قم- نماینده ولی فقیه حج و زیارت با اینکه سفرهای عمره از ۲۸ شهریور برگزار می شود افزود: سفرهای عمره به مدت حدود ۱۰ سال تعطیل بود که با پیگیری های رییس جمهور و وزیر امورخارجه شهید مجدددایر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب بعداز ظهر چهارشنبه در نشست مشترک با جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: حج امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان حج برائت نامگذاری شده بود با توجه به محدودیت‌های اجرایی و امنیتی موجود، شرایط خاصی داشته و در مقایسه با سالهای اخیر منحصر به فرد بود.

حجت الاسلام نواب به برخی از محدودیت‌های امنیتی ایجاد شده از سوی عربستان برای مسؤولان عالی حج ایران گفت: حضور نیروهای امنیتی و تصویربرداری از ترددهای مسؤولان ایرانی فضای روانی خاصی ایجاد کرده بود و این امر به دور از آداب میزبانی بود.

وی عنوان کرد: با وجود اعمال برخی از محدودیت‌های برای چادرهای حجاج ایرانی و نصب دوربین در چادر بعثه مقام معظم رهبری، اما مراسم برائت از مشرکان با شکوه خاصی همزمان در چادرهای حجاج ایرانی شیعه و اهل تسنن به صورت رسمی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز کرد: گرمای بالای ۵۰ درجه هوای عربستان موجب فوت بیش از هزار زائر از کشورهای مختلف شد و با پیش بینی و تمهیدات لازم تنها ۶ زائر ایرانی در روز عید قربان فوت کردند.

وی گفت: با وجود آنکه عربستان نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مخالفت خود را اعلام کرده بود اما با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی بعثه مقام معظم رهبری و دستگاه دیپلماسی کشور این انتخابات به صورت منظم برگزار شد.

حجت الاسلام نواب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سفرهای عمره از ۲۸ شهریور ماه امسال برگزار می‌شود افزود: سفرهای عمره به مدت حدود ۱۰ سال تعطیل بود که با پیگیری‌های رئیس جمهور و وزیر امورخارجه شهید این سفرها مجدد برقرار شد که امید است با فراهم آمدن شرایط مساعد از سوی میزبان شاهد حضور کاروان‌های مختلف از جمله دانشجویی باشیم.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: کاهش عوامل حج از دغدغه‌های سالهای اخیر بود که با اجرایی شدن طرح زائران داوطلب خدمت ظرفیت زائران ۹۰۰ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی بیان کرد: تعاملات خوبی بین ایران و عراق حاصل شد و دیدارهای مختلفی بین متولیان اعتاب مقدس و مسؤولان زیارت عراق برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ