نتانیاهو: در مرز اردن دیوار محکمی خواهیم ساخت

اقتصاد ایران: نخست وزیر رژیم اسرائیل چهار روز بعد از عملیات شهادطلبانه یک راننده اردنی در شمال کرانه باختری، به مرز فلسطین اشغالی با اردن رفت و بر ساختن دیدار محکم در مرز تأکید کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اسرائیل چهارشنبه گفت که این رژیم در مرز نیز چاره‌ای ندارد جز اینکه مانع و دیوار حائل قوی درست کند تا به زعم خود، مانع از قاچاق سلاح و نفوذ نیروهای مسلح به اراضی اشغالی شود.

نتانیاهو این اظهارات را چهار روز بعد از وقوع عملیات شهادت‌طلبانه در گذرگاه مرزی الکرامه بین اردن و کرانه باختری، در حالی که بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی او را همراهی می‌کرد، به زبان آورد.

یکشنبه این هفته یک راننده اردنی به نام ماهر الجازی، بعد از ورود به کرانه باختری، به سه مأمور ایست بازرسی در گذرگاه مذکور آتش گشود و هر سه آن‌ها را به هلاکت رساند که اولین عملیات شهادت‌طلبانه از سوی اردنی‌ها طی دهه‌های گذشته بود.

نتانیاهو گفته که این رژیم به تنهایی این دیوار را نخواهد ساخت، بلکه با همکاری همسایگانش دست به این اقدم خواهد زد تا امنیت مرزها با اردن تضمین شود.

او گفت: «ما در جنگ چند جبهه‌ای درگیر هستیم و با همکاری همسایه‌های خود به منظور تضمین امن ماندن مرزهای خود با اردن تلاش خواهیم کرد».

نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفته است: «متأسفانه ما امروز دو نظامی خود را در رفح از دست دادیم. در این درگیری چند جبهه‌ای، ما می‌دانیم که به حفاظت و تأمین امنیت مرزهای خود نیاز داریم که مرزهای صلح هستند و ما با پادشاهی اردن در این خصوص همکاری داریم».

اشاره او به کشته شدن دو نظامی صهیونیست مربوط به سقوط باگرد ارتش اسرائیل از نوع بلاک هاوک است که در اثر آن، سه تن کشته و 8 تن زخمی شدند.

نخست وزیر اسرائیل گفت: «چالش‌های فزاینده‌ای در این مدت اخیر به وجود آمده است؛ تلاش‌هایی‌ برای نفود خراب‌کاران و قاچاق اسلحه از طریق نهر اردن به سمت اراضی "یهودا" و "سامره" (اسامی ادعایی توراتی برای کرانه باختری اشغالی) و "شهرهای اسرائیل" می‌شود».

یورش اخیر نظامیان رژیم اسرائیل به کرانه باختری که بیش از 20 شهید و ویرانی گسترده‌ای در بخش زیرساخت‌های این منطقه به بار آورده است، در کنار جنایت‌های هر روزه این رژیم در نوار غزه، منجر به افزایش خشم فلسطینیان در اراضی اشغالی کرانه باختری شده است که نتیجه آن تاکنون چهار عملیات ضد صهیونیستی بوده است که در آخرین این عملیات، یک نظامی صهیونیست کشته شد.

امروز یک راننده کامیون حامل گاز به نام هائل ضیف الله، کامیون خود را در شرق رام الله به ایست بازرسی صهیونیست زد و یکی از آن‌ها را به هلاکت رساند و دو تن دیگر را زخمی کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ