اعلام آمادگی حماس برای اجرای توافق آتش‌بس

اقتصاد ایران: جنبش حماس فلسطین از دیدار هیئت مذاکره کننده خود با میانی‌های مصری و قطری خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: جنبش حماس فلسطین از دیدار هیئت مذاکره کننده خود با میانی‌های مصری و قطری خبر داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که هیئت مذاکره کننده این جنبش به ریاست «خلیل الحیه» با محمد بن عبداللرحمن آل ثانی، وزیر خارجه و نخست وزیر قطر و نیز عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات در شهر دوحه، پایتخت قطر دیدار و گفت‌وگو کرده است.

جنبش حماس چهارشنبه اعلام کرد که هیئت مذکور در این دیدار بر نرمش حماس به منظور دست یابی به توافق آتش بس و خروج کامل عناصر ارتش اشغالگر رژیم اسرائیل از نوار غزه تأکید کرده است.

دور دوم مذاکرات بین مقاومت فلسطین در غزه و رژیم اسرائیل با میانجی کشورهایی مصر، قطر و آمریکا به میزبانی قاهره بعد از دوحه، هفته گذشته به پایان رسید؛ مذاکراتی که با توجه به دور اول آن در قطر و اظهارات آمریکایی‌ها و سایر میانجی‌ها به نظر می‌رسید به سرانجامی خواهد رسید و خروجی‌ خواهد داشت. ولی برخلاف این انتظار مذاکرات نتایجی به همراه نداشت و گزارش‌های رسانه‌ای و اظهارات مقامات رژیم اسرائیل، گره کار را در نتانیاهو می‌بینند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت بعد از این ناکامی، سه شنبه هفته گذشته در مطلبی به نقل از دو تن از منابع امنیتی در رژیم اسرائیل که از روند مذاکرات آگاه بودند، نوشت، نتانیاهو زمان را در مذاکرات پیرامون آتش بس و تبادل اسرا بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس، بیهوده اتلاف می‌کند؛ چرا که او تیم مذاکرات را این هفته مکلف کرد که طی نشست قاهره که هفته جاری برگزار شد، پیشنهادی در ارتباط با محور «نتساریم» ارائه کند. این همان پیشنهادی است که حماس و میانجی‌ها در گذشته رد کردند.

اخیرا وزیران نتانیاهو از جمله بن گویر و اسموتریچ، وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم تل‌آویو همصدا با شخص او خواهان عدم توافق با حماس شدند و اشغال صلاح الدین ( فیلادلفیا؛ مرز بین غزه و مصر) را بر حفظ جان صهیونیست‌های دربند مقاومت و عدم بازگرداندن ده‌ها هزار صهیونیست به شمال فلسطین اشغالی در سایه عملیات‌های همبستگی حزب الله، ترجیح دادند و هرگونه توافق با حماس بدون حضور در فیلادلفیا را خطر موجودیتی برای رژیم جعلی دانسته‌اند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ