ورزش می تواند کمک کند چربی شکمی سالم تری داشته باشید

اقتصاد ایران: از اینکه هنوز کمی شکم دارید با وجود اینکه مدام ورزش می کنید ناراحت هستید؟ یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش در واقع به شما کمک می کند تا بافت چربی شکم سالم تری داشته باشید.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این بدان معناست که حتی اگر شکم شش تکه‌ای نداشته باشید، ورزش برای سلامت طولانی مدت شما مفید است.

«جفری هوروویتز»، محقق ارشد از دانشگاه میشیگان، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه ورزش وسیله‌ای برای صرف کالری است، به نظر می‌رسد ورزش منظم برای چندین ماه تا چندین سال، بافت چربی شما را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که به شما امکان می‌دهد در صورت مقداری افزایش وزن که تقریباً با افزایش سن اتفاق می‌افتد، چربی بدنتان را سالم‌تر ذخیره کنید.»

برای این مطالعه، محققان دو گروه از افراد چاق را مقایسه کردند. یک گروه ۱۶ نفره گفتند که حداقل چهار بار در هفته به مدت حداقل دو سال ورزش کرده اند، در حالی که گروهی دیگر از ۱۶ نفر گفتند که هرگز به طور منظم ورزش نکرده اند.

نمونه‌هایی از بافت چربی شکم درست زیر پوست گرفته شد که سالم‌ترین مکان برای ذخیره چربی بدن در نظر گرفته می‌شود.

به گفته محققان، چربی ذخیره شده در زیر پوست در مقایسه با تجمع چربی در اطراف یا داخل اندام‌ها، کمتر باعث مشکلات سلامتی می‌شود.

نتایج نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم ورزش می‌کردند، تفاوت‌های مشخصی در بافت چربی خود داشتند که ظرفیت آنها را برای ذخیره چربی در زیر پوست افزایش می‌داد.

به گفته محققان، این موارد شامل عروق خونی بیشتر، افزایش سطح میتوکندری و پروتئین‌های مفید، کلاژن کمتر که در متابولیسم اختلال ایجاد می‌کند و سلول‌های التهابی کمتر است.

هوروویتز گفت: «منظور این است که اگر افراد افزایش وزن را تجربه کنند، این چربی اضافی به‌جای اینکه در بافت چربی اطراف اندام‌هایشان یا تجمع چربی در خود اندام‌ها وجود داشته باشد، به طور سالم‌تری در این ناحیه زیر پوست ذخیره می‌شود.»

محققان افزودند، آزمایش‌های بعدی نشان داد که سلول‌های گرفته شده از ورزشکاران به بافتی تبدیل می‌شوند که چربی را به طور موثرتری ذخیره می‌کند.

محققان گفتند که برای ردیابی افراد و مشاهده چگونگی تغییر بافت چربی در حین ورزش در طول زمان، به مطالعات طولانی مدت بیشتری نیاز است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ