یک پیش‌بینی جدید از قیمت سکه در دی‌ماه

اقتصاد ایران: پیش‌بینی می‌شود که سکه هفته آینده هم در محدوده فعلی نوسان دهد و از اوایل مهر روند صعودی بهتری را آغاز کند.

اقتصادنیوز: پیش‌بینی می‌شود که سکه هفته آینده هم در محدوده فعلی نوسان دهد و از اوایل مهر روند صعودی بهتری را آغاز کند. اما اگر قیمت به زیر مرز ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یابد، احتمال افت بیشتر به سمت سطح حمایتی ۴۳ میلیون تومان وجود خواهد داشت.

بازار طلا و ارز در آخرین روز کاری هفته سرانجام شاهد افزایش قیمت دلار و سکه و شکستن مرزهای مقاومتی بود و قیمت درهم امارات نیز از مرز مقاومت ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد و قیمت اونس طلا با روند افزایشی به ۲۵۲۵ دلار رسید. تحلیلگران معتقدند احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها در روزهای آتی وجود دارد و قیمت سکه هم با پیروی از افزایش دلار و اونس طلا می‌تواند روند افزایشی را تا اوایل مهر ماه ادامه دهد.

امروز کانال هرات به جای لفظ «نقدی» از «فردایی» استفاده کرد تا قیمت درهم امارات با استفاده از غیبت دلار هرات در بازار ارز یکه تازی کند و مرز مقاومت ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان را بشکند؛ مرز مقاومتی که از ۲۳ مرداد در عبور از آن ناتوان بوده است.  امروز قیمت دلار هرات (فردایی) در ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا ۵۹ هزار و ۷۲۰ تومان بالا رفت. این اسکناس در نهایت در ۵۹ هزار و ۶۸۰ معامله شد. قیمت دلار تهران هم امروز با گپ منفی ۵۰ تومانی نسبت به آخرین معاملات روزانه، در ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان شروع کرد و با در پیش گرفتن روندی صعودی در ۵۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد.

بازار رسمی امروز مسیری متفاوت با بازار غیررسمی را در پیش گرفت و شاهد کاهش قیمت دلار و یورو مبادله‌ای و صعود دلار نیمایی بود. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با افزایش، ۴۹۳۸۴ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار امروز با افزایش ۷۰ تومانی، ۴۵۸۵۳ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با کاهش ۴۶ تومانی، ۵۴۴۵۲ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم نزولی بود و با افزایش به ۵۰۵۵۹ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۴۴۷ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۴۸۵ تومان قیمت خورد.

بازار طلا و سکه هم در جریان معاملات امروز شاهد صعود قیمت‌ها و شکسته شدن مرزهای مقاومتی بود و قیمت سکه با پیروی از افزایش دو مولفه مهم و تاثیرگذار خود، «طلا و دلار» صعود کرد. قیمت اونس طلا امروز را در ۲۵۱۱ دلار بازگشایی کرد و سپس تا محدوده ۲۵۲۵ دلار بالا رفت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز،  معامله‌گران فنی معتقدند اونس طلا که بین محدوده ۲۴۷۰ تا ۲۵۳۰ دلار نوسان می‌کند، آماده شکستن سقف مهم است و به زودی باید از مرز مقاومت یا حمایت خارج شود. به عقیده این گروه در حال حاضر، روند کلی نوسانات در تایم فریم‌های بالاتر همچنان صعودی است و اگر محدوده ۲۵۳۰ دلار شکسته شود، سیگنال افزایش به این فلز گرانبها مخابره خواهد شد.

علت افزایش قیمت اونس به آمار CPI امروز مربوط می‌شود و زمانی که فدرال رزرو هر ماه نرخ بهره را افزایش می‌دهد،  قیمت اونس افت می‌کند و به حدود ۱۷۰۰ دلار می‌رسد. تحلیلگران معتقدند این روند به زودی تغییر خواهد کرد. نوسانات اونس طلا قیمت طلای آبشده را هم تحت تاثیر خود قرار داد و این فلز گرانبها هم با شروع معاملات روزانه در ۱۵ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان در ابتدا با نزول تا کف ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین رفت و با اثرپذیری از روند افزایشی موجود در بازار، ‌ در ۱۵ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان قرار گرفت. به گزارش اقتصادنیوز، هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز سه میلیون و ۶۶۸ هزار تومان معامله شد.  تحلیلگران معتقدند قیمت طلای آبشده تا روز شنبه به سطح ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید و در صورت عبور از سطح ۱۵ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، افزایش شدیدتری را تجربه خواهد کرد.  هدف قیمتی بعدی طلای آبشده ۱۶ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان خواهد بود و کف حمایتی هفتگی هم در سطح ۱۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان قرار دارد که حمایت مهمی برای حفظ روند صعودی محسوب می‌شود.

قیمت سکه هم امروز در ۴۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان آغاز کرد و در پی افزایش ارزش دو مولفه اصلی خود یعنی «اونس  طلا» و «دلار»،  تا مرز ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان صعود کرد. همچنین قیمت نیم سکه و ربع سکه افزایشی بود و به ترتیب به ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. به عقیده تحلیلگران،  در حال حاضر، مرز ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به عنوان سطح حمایتی مهم برای سکه محسوب می‌شود؛ چرا که چند مرتبه کاهش قیمت تا این سطح با ورود خریداران مواجه شده است و به نظر می‌رسد سکه در حال ساختن کف قیمتی مهم در محدوده یاد شده است. معامله گران معتقدند اگر سکه بتواند بالای مرز ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، رشد قیمت محتمل است و در این صورت ۴۴ میلیون تومان و ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مرزهای بعدی پیش روی سکه خواهند بود.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه هفته آینده هم در محدوده فعلی نوسان دهد و از اوایل مهر روند صعودی بهتری را آغاز کند. این گروه معتقدند اگر قیمت سکه به زیر ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یابد، احتمال افت بیشتر به سمت سطح حمایتی ۴۳ میلیون تومان وجود خواهد داشت.

امروز دو خبر هم در کانون توجه فعالان بازار قرار گرفت. اول، جزئیات برگزاری پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران بود. پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یک شنبه ۲۵ شهریورماه از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار خواهد شد. بیانیه اتحادیه اروپا درباره ایران دومین خبر مهم امروز بازار ارز بود. اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد «جمهوری اسلامی ایران تصمیمات لازم برای پایبند باقی ماندن به تعهدات برجامی خود را اتخاذ نکرده است.»

همچنین سخنان مدیرعامل مرکز مبادله ایران درباره معاملات ارزی در میان معامله گران دست به دست شد.   «علی سعیدی» مدیر عامل مرکز مبادله ایران گفت:‌ «یکی از مأموریت ­های مرکز مبادله ایران بسترسازی مناسب برای انجام معاملات ارزی بین صادرکنندگان و واردکنندگان است.  برای توسعه بازار و ابزارهای ارزی در مرکز مبادله ایران، ابتدا باید بازار نقد را توسعه داد و به تبع آن باید کشف نرخ نقد صورت گیرد.»

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ