مدیرعامل اینتل: پردازنده‌های Lunar Lake به‌طور قاطع سلطه ARM را به چالش خواهند کشید

اقتصاد ایران: مدیر تیم آبی با پردازنده‌های لپ‌تاپی لونار لیک خود برای کوالکام رجزخوانی کرد.

مدیرعامل اینتل معتقد است که لونار لیک خواهد توانست سلطه‌ی کوتاه‌مدت پردازنده‌های ARM بر بازارها را از بین ببرد. تیم آبی به‌‌دلیل دست‌و‌پنجه‌ نرم‌کردن با بحران مالی و مشکلاتی که برای پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ پیش آمد، در وضعیت دشواری به‌سر می‌برد؛ اما همچنان به آینده بسیار خوش‌بین است.

اینتل هفته‌ی گذشته ۹ مدل از پردازنده‌های لپ‌تاپی Core Ultra 200V (خانواده‌ی Lunar Lake) را با هسته‌های جدید CPU و GPU که به آن‌ها القاب «سریع‌ترین و بهترین» داده بود، رونمایی کرد و موج تازه‌ای در بازار لپ‌تاپ به‌راه انداخت.

به‌گفته‌ی پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، پلتفرم موبایلی جدید قرار است رقبای مبتنی‌بر معماری آرم را از میدان به‌در کند. او در آخرین اظهارنظر خود می‌گوید: «ما از مراحل زیادی عبور کردیم تا به تولید محصول نهایی برسیم و با لونار لیک به برخی از افسانه‌هایی که درباره‌ی عمر باتری x86 در مقابل ARM وجود دارد، به‌طور قاطع پایان خواهیم داد.»

مدیرعامل اینتل به‌طور ویژه‌ای به کارایی انرژی سری Core Ultra 200V اشاره کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که تیم آبی به عملکرد لونار لیک اطمینان کاملی دارد و به احتمال قوی شاهد دوام باتری بیشتری در لپ‌تاپ‌های مجهزبه این پردازنده‌ها در بنچمارک‌های اولیه خواهیم بود.

گفته می‌شود که لپ‌ تاپ لنوو مدل Yoga 7i Aura Edition بیش از هشت ساعت در کارهای متوسط و نزدیک به ۱۲ ساعت در کارهای سبک دوام باتری دارد. این طولانی‌ترین شارژدهی لپ‌تاپ x86 محسوب می‌شود و حتی با برترین لپ‌تاپ‌های آرم رقابت می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط
  • پردازنده‌های لونار لیک Core Ultra 200V برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شدند؛ بازگشت ققنوس‌وار اینتل به رقابت

با اینکه پردازنده‌های نورسیده‌ی مبتنی‌بر آرم، مانند سری اسنپدراگون ایکس کوالکام، وارد رقابت با تراشه‌ساز کهنه‌کاری همچون اینتل شده‌اند، بازیکن قدیمی‌ مدعی شده است که لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های لونار لیک خواهند توانست در پردازش هوش مصنوعی و عملکرد گیمینگ، ضمن عبور از AMD، کوالکام را کاملاً محو کنند.

انتظار می‌رود که شاهد افزایش چشمگیر آمار خرید لپ تاپ مبتنی‌بر لونار لیک باشیم. پردازنده‌های جدید احتمالاً نقطه‌ی عطفی برای آینده‌ی مالی اینتل ایجاد خواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ