حماس و جبهه دموکراتیک: بدون تحقق مطالبات، توافقی در کار نیست

اقتصاد ایران: جنبش‌های حماس و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین طی نشست مشترکی، تأکید کردند که توافق برای تبادل اسرا و آتش بس با رژیم اسرائیل تنها در صورت تحقق مطالبات مردم فلسطین محقق خواهد شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش «جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» بعد از ظهر امروز چهارشنبه نشست مشترکی داشتند و بعد از آن، بیانیه مشترکی صادر کرده و در آن، بر مواضع و مطالبات مردم فلسطین و خروج کامل عناصر ارتش رژیم اسرائیل از غزه تأکید کردند.

این دو جنبش همچنین خواستار لغو محاصره نوار غزه، بازسازی این منطقه متضرر و ویران شده در اثر جنگ یازده ماهه رژیم اسرائیل علیه آن و نیز تحقق تبادل اسرای جدی شدند.

حماس و جبهه دموکراتیک تأکید کردند که روز پساجنگ (اشاره به چه کسی بعد از جنگ کنترل و حاکیت غزه را برعهده بگیرد) و تصمیم گیری در مورد آن، به دست مردم فلسطین بوده و آن‌ها فقط این حق را دارند که در این باره نظر داده و تصمیم بگیرند و هر قدرتی خارج از چارچوب ملی فلسطینی که بخواهد وار غزه شود، با آن، به عنوان دشمن رفتار خواهد شد و در اراضی فلسطین، جایی برای متجاوزین و خارجی‌ها وجود نخواهد داشت.

رژیم اسرائیل طی مدت جنگ علیه غزه، به دنبال رایزنی با برخی از کشورهای عربی بود تا آن‌ها کنترل و امنیت این منطقه را برعهده گرفته و آنجا را بازسازی کنند و گروه‌های مقاومت و آزادی بخش در غزه را برای همیشه حذف کنند.

در بیانیه مشترک آمده است: مقاومت حق قانونی و طبیعی ملت ماست که قوانین بین‌الملل آن را به رسمیت می‌شناسد و نبرد طوفان الاقصی، نتیجه و میوه طبیعی مردم و مقاومت فلسطین در برابر حملات مستمر اشغالگران به حقوق و میهن ما فلسطینی‌هاست و مقاومت تا زمانی که فلسطین اشغال بوده و رنگ خوش آزادی را نبیند، حی و حاضر و پابرجا خواهد بود.

کمتر از یک ماه دیگر، جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه وارد دومین سال خود خواهد شد و تلا‌ش‌ها برای توقف این جنگ در ازای ازادی و تبادل اسرا راه به جایی نبرده است و این جنگ، بیش از 40 هزار و 500 شهید شده‌اند که عمدتا غیرنظامی از زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ