خسارت سنجاب در باغات گردوی شهرستان تویسرکان

اقتصاد ایران: همدان ـ مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: سنجاب در باغات گردوی شهرستان تویسرکان موجب خسارت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر جمعیت سنجاب ایرانی در باغات میوه به ویژه باغات گردو و بادام شهرستان تویسرکان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است، گفت: گونه جانوری مذکور با تغذیه ازمیوه درختان و در برخی موارد از جوانه، برگ و حتی پوست درختان خسارات بسیارزیادی ایجاد می‌کند.

محمد اصغری افزود: همین موضوع باعث نارضایتی شدید باغداران و درخواست کمک و راه حل قطعی و فوری برای کنترل و کاهش جمعیت سنجاب‌ها شده است.

وی در ادامه بیان کرد: درحال حاضر که گونه جانوری مذکور تغییر زیستگاه داده است و در باغات میوه (عمدتاً" در باغات گردو و بادام) مستقرشده و زندگی می‌کنند به دلیل عدم فعالیت شکارگرها (انواع عقاب، شاهین، مار و حتی روباه و …) در این مناطق و دسترسی آسان سنجاب‌ها به منبع غذایی نظیر گردو وبادام جمعیت آن سال به سال افزایش پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در ادامه به راهکارهای کنترل سنجاب درختی پرداخت و اظهار کرد: کمک به استقرار دشمنان طبیعی سنجاب از جمله کلاغ، مار، جغد، سمور، شاهین و عقاب درمنطقه یکی از راهکارهای کنترل جمعیت سنجاب در منطقه به شمار می‌آید.

وی افزود: هرس و اصلاح باغات قدیمی و پر کردن سوراخ‌های روی تنه بوسیله پشم، مو، گچ و …درختان جهت از بین بردن پناهگاه‌های آن دیگر راهکار برای این کار است.

اصغری در ادامه عنوان کرد: پیچیدن فویل دور تنه درختان به ارتفاع یک متر در محدوده وسیع به این روش سنجاب پس از پایین آمدن از درخت مجدداً قادر به بالا رفتن از درخت نبوده وتوسط دشمنان طبیعی از بین می‌رود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ