دشمنی با آمریکا و اسراییل تبری است

اقتصاد ایران: سوادکوه - امام جمعه زیراب با اشاره اصل تپلی و تبری‌ در اسلام گفت: دشمنی با آمریکا و اسراییل تبری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدزمان رضایی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع)، گفت: تأکید امامان معصوم بر این بود که در زمان غیبت و حوادث این دوران از مسیر آنها خارج نشویم چراکه راه نجات ما در همین امر است.

امام جمعه شهر زیراب با بیان اینکه دینداری در عصر غیبت کار سختی است و با توکل به خدا و توسل به اهل بیت این امر میسر است، از جمله دیلیل عقلی وجود امام زمان (عج) را وجود امام حسن عسگری (ع) و بودن ایشان در یک منطقه نظامی برشمرد.

وی در توضیح این مطلب، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه امامان بعد از ایشان دوازده نفر هستند و تک تک آنها را نام می‌برد تا به امام زمان می‌رسد و به غیبت صغری و کبری ایشان اشاره کرده است، گفت: همه از وجود امام زمان آگاهی داشتند و همین امر موجب شد تا بنی عباس امام عسکرین را در لشکرگاه قرار دهد و حتی در خانه ایشان جاسوس بگمارد تا اگر فرزندی به دنیا آمد همانجا او را از بین ببرند و همه اینها دلایل عقلی وجود امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه تمام ادیان دنیا به وجود یک منجی که ظالمان را از میان می‌برد و جامعه بشری را نجات می‌دهد اعتقاد دارند، تصریح کرد: در دین اسلام نیز ما معتقدیم که این منجی حضرت مهدی (عج) است و وجود ایشان پایان همه ظلم‌ها و شروع زیبایی‌هاست و طبق وعده الهی، زمین و آسمان مسخر ایشان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از شهادت امام حسن عسگری، بنی‌عباس طی دسیسه‌ای قصد داشتند تا جعفر کذاب را جانشین امام عسگری کنند، گفت: همین امر برای ما مشخص می‌کند که موضوع وارث بودن و از نسل کسی بودن مهم نیست که جعفر کذاب نیز فرزند امام هادی بوده است، بلکه آنچه مهم است داشتن تقوا و اطاعت از امر خدا و ائمه است.

امام جمعه شهر زیراب با بیان اینکه قرآن صامت، کتاب خدا و قرآن ناطق اهل بیت هستند، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن فرموده که قرآن را نازل کرده و خود حافظ آن است و اکنون نیز می‌بینیم که بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال در همه جای جهان تنها یک نسخه از قرآن وجود دارد که با سوره حمد آغاز و با ناس خاتمه می‌یابد و در همین راستا نیز، حافظ امامان معصوم که قرآن ناطق هستند نیز خداوند است.

وی با اشاره به اصل تولی و تبری در اسلام، بر ضرورت دوستی برای خدا و دشمنی برای خدا تأکید و خاطرنشان کرد: اینکه ۱۳ امام معصوم به شهادت رسیدند این نبود که مردم اهل بیت را دوست نداشته‌اند بلکه مردم امام معصوم را دوست داشته‌اند اما نسبت به دشمنان آنها دشمنی نمی‌کردند و امروز نیز یکی از ملزومات ظهور همین اصل تبری است.

این مسئول با بیان اینکه دشمنی با آمریکا و اسرائیل همان تبری است، گفت: دین داشتنی که در آن دشمنی با اسرائیل و آمریکا نباشد برای استکبار آسیبی ندارد و آنها ترسی از این دینداران ندارند و به این افراد اجازه اقامه نماز و ساخت مسجد را هم می‌دهند و در عین حال، چپاول و ظلم خود را نیز انجام می‌دهند.

وی با اشاره به شکست ائتلاف آمریکا علیه یمن، گفت: شاید به ظاهر این شکست برای ما عادی باشد اما بدانید که اتفاق عظیمی افتاده است؛ آمریکا با تمام قدرت و تسلیحات خود در برابر یمن مستاصل شده و ما نیز در ورایات دیده‌ایم که زمانی که یمن پرچم را حرکت داد، باید منتظر ظهور امام زمان (عج) باشیم.

رضایی در رابطه با برخی روایات در عصر غیبت در رابطه با ایران، گفت: در روایت داریم که در آخرالزمان پرچمی را مردم مشرق زمین بلند می‌کند و این پرچم را به هیچ عنوان زمین نمی‌گذارند و تحت هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شوند تا زمانی که پرچم را به قائم ما بدهند.

امام جمعه شهر زیراب با تأکید بر اینکه در هر کاری باید پیوست ظهور داشت، گفت: شما خبرنگاران نیز بر مبنای همین امر، زمینه‌ساز ظهور امام زمان هستید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ