مردی که با هوش مصنوعی ۱۰میلیون دلار پول به جیب زد!

اقتصاد ایران: در این تکنیک، آهنگ‌ها با هوش مصنوعی ساخته می‌شدند و با ارتشی از بات‌ها به آن‌ها گوش داده می‌شد تا درآمد به‌دست آید.

دیجیاتو: در این تکنیک، آهنگ‌ها با هوش مصنوعی ساخته می‌شدند و با ارتشی از بات‌ها به آن‌ها گوش داده می‌شد تا درآمد به‌دست آید.

مردی آمریکایی به‌خاطر ساخت گروه‌های موسیقی و آهنگ‌های جعلی با هوش مصنوعی و استفاده از بات برای افزایش تعداد پخش این آهنگ‌ها و کسب میلیون‌ها دلار درآمد غیرقانونی دستگیر شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح می‌دهد که مردی ۵۶ ساله از کارولینای شمالی با نام «مایکل اسمیت» به انجام طرحی ظاهراً هفت‌ساله متهم شده که در آن از مهارت‌هایش در موسیقی به‌شکل غیرمجاز برای بیش از ۱۰ میلیون دلارکسب درآمد استفاده کرده است.

این مرد درمجموع به ۳ اتهام پول‌شویی و کلاهبرداری متهم شده است و ممکن است برای هر اتهام خود به حداکثر ۲۰ سال زندان محکوم شود.

اسمیت ظاهراً با همکاری ۲ همدست ناشناس خود (یک مبلّغ موسیقی و یک مدیرعامل شرکت ساخت موسیقی با هوش مصنوعی) «صدها هزار آهنگ» تولید کرده است و برای افزایش دفعات پخش آهنگ‌ها نیز از شیوه‌های متقلبانه استفاده کرده است.

نحوه ساخت آهنگ و کسب درآمد با هوش مصنوعی

وزارت دادگستری در بیانیه خود می‌گوید در نام آهنگ‌هایی که این مدیرعامل به اسمیت ارائه کرده، اعداد و حروف تصادفی قرار داشتند، مانند «n_۷a۲b۲d۷۴-۱۶۲۱-۴۳۸۵-۸۹۵d-b۱e۴af۷۸d۸۶۰.mp۳». سپس هنگام آپلود آن‌ها در پلتفرم‌هایی مانند آمازون موزیک، اپل موزیک و اسپاتیفای، اسمیت نام آن‌ها را به مواردی مانند «Zygotic» تغییر داده است.

اسمیت برای افزایش میزان پخش این آهنگ‌ها که هوش مصنوعی آن‌ها را ساخته‌ بود نیز از بات‌هایی استفاده کرده که میلیاردها بار آهنگ‌ها را پخش می‌کنند و در واقع هیچ انسانی به آن‌ها گوش نداده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود درباره این کلاهبرداری به بیانیه نسبتاً عجیب و خنده‌دار اسمیت نیز اشاره کرده است. او به این نشریه می‌گوید:«این [اتهام] کاملاً اشتباه و دیوانه‌کننده است! مطمئناً هیچ تقلبی در کار نبوده! چگونه می‌توانم در این مورد تجدیدنظر کنم؟»

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ