توافق پزشکیان با عراق بر سر یک موضوع مهم

اقتصاد ایران: رئیس جمهور یکی از اهداف اصلی سفر خود به عراق را تسهیل مسیر فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی برشمرد و گفت: در دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ارشد عراق، توافق کردیم که یک کارگروه تخصصی برای تدوین برنامه راهبردی جامع بلندمدت توسعه روابط میان دو کشور تشکیل شود.

ایسنا: رئیس جمهور یکی از اهداف اصلی سفر خود به عراق را تسهیل مسیر فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی برشمرد و گفت: در دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ارشد عراق، توافق کردیم که یک کارگروه تخصصی برای تدوین برنامه راهبردی جامع بلندمدت توسعه روابط میان دو کشور تشکیل شود.

مسعود پزشکیان بعد از ظهر چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در ادامه برنامه‌های سفر به عراق، در نشستی با بازرگانان و فعالان اقتصادی در این کشور، یکی از اهداف اصلی سفر خود به عراق را تسهیل مسیر فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی برشمرد و تصریح کرد: در دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ارشد عراق، توافق کردیم که یک کارگروه تخصصی برای تدوین برنامه جامع راهبردی بلندمدت میان دو کشور تشکیل شود.

وی از تجار و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه خواست که همه مشکلاتی را که احساس می‌کنند در مسیر فعالیت آنها اخلال ایجاد می‌کند، از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه را به کارگروه مذکور ارائه کنند و افزود: رونق فعالیت شما هم به نفع ایران است و هم عراق؛ حتما با کارگروهی که برای تدوین این برنامه راهبردی تشکیل خواهد شد، تعامل داشته باشید تا بهترین برنامه ممکن برای گسترش هر چه بیشتر تعاملات اقتصادی میان دو کشور تدوین شود.

پزشکیان گسترش و رونق تعاملات اقتصادی و ارتقای امنیت و ثبات اقتصادی را دارای رابطه متقابل دانست و اظهار داشت: رونق فعالیت‌های اقتصادی و تبادلات تجاری نیازمند صلح، ثبات و امنیت است و هر چه این تعاملات گسترش یابد، باعث ارتقا و پایداری بیشتر ثبات و امنیت خواهد شد.

همچنین مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با نمایندگان رسانه‌ها در جریان سفر به عراق، اظهار کرد: امیدوارم این سفر منجر به تقویت تجارت و ارتباطات با عراق در بستری امن شود که طبیعتاً در آن‌حال باید برنامه‌های مشترک امنیتی بین این رفت‌وآمدها شکل گیرد و در این حالت روابط اقتصادی هم می‌تواند رشد و نمو پیدا کند.

وی افزود: هدف اول این است که ما باهم گفت‌وگو کنیم و بپذیریم مسلمان هستیم و مسلمانان باهم برادر هستیم و این پیوند برادری است که پیوند ما را باهم همیشگی می‌کند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ