ساخت برج عزیزی دبی، دومین آسمان‌خراش مرتفع دنیا تایید شد

اقتصاد ایران: شرکت توسعه املاک عزیزی در دبی آسمان خراشی می‌سازد که با ارتفاع ۷۲۵ متر پس از برج خلیفه، دومین آسمان خراش مرتفع جهان خواهد بود.

در ماه ژانویه، برنامه‌هایی برای ساخت آسمان‌خراشی در دبی فاش شد که احتمالاً به دومین ساختمان مرتفع جهان تبدیل خواهد شد. اکنون تأیید شده است این پروژه درحال اجراست و این برج عظیم به ارتفاع چشمگیر ۷۲۵ متر خواهد رسید.

آسمان‌خراش جدید دبی برج عزیزی نام دارد که به شرکت مسئول پروژه، یعنی شرکت توسعه املاک عزیزی اشاره دارد. ارتفاع آسمان‌خراش آن را به طور قاطع در جایگاه دومین ساختمان مرتفع جهان پس از برج خلیفه قرار می‌دهد که ۸۲۸ متر بلندی دارد. البته اگر برج جده یا آسمان‌خراش شایعه‌شده‌ای با ارتفاع دو کیلومتر تا آن زمان ساخته شوند، برج عزیزی ممکن است یکی دو رتبه پایین‌تر بیاید؛ هرچند بعید است این اتفاق رخ دهد.

آسمان خراش عزیزی دبی
برج عزیزی شامل ۱۳۱ طبقه خواهد بود که فضای هتل، فضای تجاری و آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های لوکس را در بر می‌گیرد.
Azizi Developments

آسمان‌خراش عزیزی از ۱۳۱ طبقه با نمای شیشه‌ای تشکیل شده است. در این برج هتل هفت ستاره‌ای با الهام از هفت فرهنگ مختلف ساخته می‌شود و همچنین شامل اقامتگاه‌های لوکس ازجمله پنت‌هاوس، آپارتمان‌ها و خانه‌های تعطیلات خواهد بود. در بخش‌های دیگر برج، مرتفع‌ترین کلوب شبانه جهان، مرتفع‌ترین رستوران جهان و مرتفع‌ترین سکوی بازدید جهان قرار خواهند داشت. طبق انتظار، امکانات دیگری مانند مراکز سلامت، استخر، سونا، سینما، باشگاه‌های ورزشی و موارد بیشتر نیز در برج وجود خواهد داشت.

میرویس عزیزی، بنیان‌گذار و رئیس شرکت توسعه املاک عزیزی می‌گوید: «سرمایه‌گذاری ما در برج عزیزی بیش از ۶ میلیارد درهم (تقریبا ۱٫۶ میلیارد دلار آمریکا) است. این بنا چیزی فراتر از سازه‌ای نمادین خواهد بود و تعهد ما به تحول خیابان شیخ زاید و ارتقای دورنمای شهر دبی به ارتفاعات جدید و بی‌سابقه است. وجه تمایز برج عزیزی فقط ارتفاع بلند یا موقعیت ممتازش نخواهد بود، بلکه با طراحی نوآورانه و فناوری‌های پیشرفته، این برج اقامتگاه‌های فوق‌لوکس، یک مرکز خرید عمودی منحصربه‌فرد، مرتفع‌ترین سکوی بازدید جهان و مجموعه بی‌نظیری از امکانات و تجربیات غذاخوری را در ارتفاعات فوق‌العاده ارائه خواهد کرد.»

گفته می‌شود برج عزیزی تا سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد که البته جدول زمانی بسیار بلندپروازانه‌ای به‌نظر می‌رسد. فروش اقامتگاه‌ها از فوریه ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. هنوز خبری از قیمت‌ها منتشر نشده است، اما این اقامتگاه‌ها قطعاً خانه‌های ساده ارزان‌قیمت نخواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ