۱۸۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های راهداری مرکزی تزریق شد

اقتصاد ایران: اراک- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۸۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از ۱۱ طرح شاخص راهداری مرکزی تزریق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جهانی اظهار کرد: در سالهای اخیر اقدامات مناسبی در راستای ساخت راه‌های روستایی، افزایش سطح ایمنی راه‌ها، ارتقای رویه آسفالتی، بهبود و به‌روزرسانی روشنایی راه‌ها، افزایش ضریب بخشندگی حاشیه راه‌ها، اجرای شیب شیروانی، خط‌کشی جاده‌ها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهمترین این پروژه‌ها ساخت راه روستایی ماستر به گونه بود که با افتتاح آن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فراهان از راه آسفالته برخوردار شدند.

جهانی، ساخت راه روستایی دربر به ثمردشت و وسمق به هفتیان در شهرستان تفرش را از دیگر طرح‌ها در حوزه راه روستایی عنوان کرد و گفت: احداث راه روستایی یکی از مهمترین فعالیت‌های راهداری استان در راستای توسعه اقتصادی و گردشگری و مهاجرت معکوس از شهر به روستا طی سال‌های اخیر بوده که افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای به خصوص روستاییان را به همراه داشته است.

وی یادآور شد: ساخت این پنج راه روستایی برخی به دلیل کمبود و تأمین منابع مالی چندین سال نیمه‌کاره رها شده بودند که با پیگیری‌هایی که طی سالهای اخیر صورت گرفت، مشکل اعتبار آن‌ها رفع و با فعالیت مجدد طرح‌ها طی سال جاری به بهره برداری رسیدند.

جهانی گفت: راه روستایی ماستر به گونه که از سال ۹۳ نیمه کاره رها شده بود در مجموع به طول ۵.۲ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ‌بر ۲۶۰ میلیارد ریال به سرانجام رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری، روکش آسفالت محورهای آشتیان به حاتم آباد و آشتیان به سیاوشان به طول ۲۶ کیلومتر، لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت محور آشتیان به راهجرد به طول ۵ کیلومتر، اجرای روکش آسفالت محور تفرش-خرازان-خانک به طول ۲۲ کیلومتر و روکش آسفالت محور روستایی کهک و جاسب در شهرستان دلیجان در مجموع به طول ۴.۵ کیلومتر بوده است.

وی با اشاره به افتتاح ۲ طرح ساخت راه روستایی در شهرستان کمیجان نیز بیان کرد: ساخت راه‌های روستایی سیجان به طرلان و امام‌زاده عباس به یاسبلاغ ۲ طرح نیمه تمامی بودند که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال تکمیل و مورد بهره‌برداری مردم منطقه قرار گرفت.

جهانی اعتبار مجموع این ۱۱ طرح شاخص را ۱,۸۳۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها میزان رضایتمندی مردم به خصوص کاربران جاده‌ای تا حد قابل توجهی افزایش یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ