اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه انگلیس در سفر به اوکراین

اقتصاد ایران: دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس در سفری که مشترکا با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود به اوکراین داشته، اظهارات ضد ایرانی و ادعاها مبنی بر ارسال موشک از تهران به مسکو را تکرار کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، لمی امروز چهارشنبه مدعی شد که ایران با صادرات موشک‌های بالستیک به روسیه از روسیه حمایت می کند و این خطرناک است.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه افزود: ما تحریم هایی را علیه افراد ایرانی و روسی که در انتقال تسلیحات مورد استفاده علیه اوکراین دخیل بودند، وضع کردیم.

لمی همچنین در جریان سفر به اوکراین به بی‌بی‌سی گفت: اینکه ایران به روسیه موشک‌های بالستیک می‌دهد «به وضوح اوضاع را تغییر می‌دهد» زیرا به نیروهای مسکو اجازه نفوذ بیشتر به داخل اوکراین را می‌دهد.

وزیر خارجه انگلیس مدعی است: این بسیار خطرناک است. درحالیکه می‌بینیم روس‌ها با شرکای خود کار می‌کنند، ما شاهد این انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه هستیم، مهم این است که ما برای حمایت از اوکراین تلاش بیشتری کنیم.

وی در ادامه مطرح کرد که لندن 600 میلیون پوند (780 میلیون دلار) به اوکراین برای حمایت از «نیازهای بشردوستانه، انرژی و ثبات» این کشور کمک خواهد کرد.

بلینکن نیز ابراز داشت که همراه با لمی در مورد اهداف و آنچه که می‌توان برای حمایت از این نیازها انجام داد، به طور مستقیم به سخنان رهبری اوکراین گوش خواهند داد.

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تحریم‌های جدیدی را علیه ایران با ادعای تامین موشک‌های بالستیک برای روسیه بمنظور استفاده در اوکراین اعمال کرده‌اند.

با اینحال دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین اعلام کرده است که شواهد مستحکمی در مورد ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه وجود ندارد.

وزارت خارجه انگلیس امروز سرپرست سفارت ایران در لندن را به دلیل این اتهامات احضار کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ