شهادت امام حسن عسکری (ع) با بلوغ جامعه ایمانی مصادف شده است

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: شهادت امام حسن عسکری (ع) و بعد آن دوران با بلوغ جامعه ایمانی مصادف شده که عالمان این دوران علی رغم اجتهاد و فضای باز عقلانیت دچار تفرقه نشدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه چهارشنبه در مراسم شب شهادت امام حسن عسکری (ع) که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در برخی مذاهب باب اجتهاد بسته است و کسی حق حرف زدن ندارد و یک فضای دیکتاتوری علمی حاکم است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به خیال خام خود تفرقه می‌انداختند، در برخی بیوت نفوذ کردند و تمام تلاش خود را به کار می‌بردند تا میان مراجع، علما و مردم تفرقه بی اندازند، ولی موفق نشدند.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: اگر امتیاز برجسته عالِمان در جامعه نبود، پس از غیبت مردم گمراه می‌شدند و مشخص نبود که مسأله دین به چه کسی سپرده می‌شود.

وی تصریح کرد: عالِم شیعه قدرت و سیاست دارد و اینکه تاریخ تشییع از اتفاقات سهمگین واکسینه شده از برکات امام صادق (ع) است.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: شهادت امام حسن عسکری (ع) و بعد آن دوران با بلوغ جامعه ایمانی مصادف شده که عالمان این دوران علی رغم اجتهاد و فضای باز عقلانیت دچار تفرقه نشدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جریان علم در حوزه و تلفیق آن با تقوا و مخالفت با هوای نفس چیز عجیبی است، عنوان کرد: مرکز علم و معارف در آخر الزمان، قم خواهد شد و این علوم به سراسر جهان خواهد رفت و این وضعیت تا ظهور حجت بن الحسن (عج) ادامه خواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت اذعان کرد: مردم نسبت به تشخیص عالِم خوب بصیرت دارند و اگر مردم عالِم خوب و بد را تشخیص ندهند، عالِم خوب غریب می‌ماند و عالِم بد موجب فریب مردم خواهد شد.

وی گفت: امام حسن عسکری (ع) به حضرت مهدی (عج) گفتند که شیعه تشخیص می‌دهد که مسیر درست کدام است و از این بابت خیال تو راحت باشد.

حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: از امام صادق نقل شده که از ایشان پرسیدند مردم عوام یهود گناه نکردند و علما موجب انحراف آنان شدند و امام فرمودند که عوام مردم نیز مقصر هستند، چون مردم بدی‌های علمای خود را دیدند ولی از آنها تبعیت کردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مردم نباید علما را تنها بگذارند، البته عوام مردم پای علمای خوب هستند و این ورق خوردن تاریخ بشر است که به سوی سعادت حرکت می‌کند و این امر با انقلاب اسلامی محقق شد.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: تفرقه اندازی دشمنان همچنان ادامه دارد و مردم را دچار عالم سو می‌کنند برای مقال شهیدان قاضی، اشرفی اصفهانی، صدوقی و دستغیب را شهید کردند تا مسیر انقلاب را توقف کنند، ولی از مسیر خارج نشد.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: دشمن فکر می‌کند که اعتبار عالِم دینی را می‌تواند با گرفتاری‌های روزمره از آنان سلب کند، ولی مردم آگاه هستند و دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بیرق جهان تشیع با حضرت معصومه (س) به اهتزاز در آمده، چراکه ایشان نابغه‌ای بودند که نه سالگی و در نبود پدر مسائل احکام مردم را حل می‌کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ